گوناگون

چاره اندیشی برای رفع مشکلات دانشگاه محیط زیست ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و شهربانو امانی مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست کشور عصر یکشنبه در جریان دیدار با استاندار البرز از دانشگاه محیط زیست کشور واقع در کرج بازدید به عمل آوردند.

در بازدید از بخش های مختلف دانشگاه محیط زیست، فعالیت های این مرکز علمی نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و پیشنهاداتی مبنی بر رفع مشکلات دانشگاه مطرح شد.

محمدرضا تابش طی این بازدید با مهم دانستن وضعیت دانشگاه ها اظهار داشت: دانشگاه محیط زیست جدای از کشور نیست و در واقع برشی از وضعیت اقتصادی و فرهنگ کشور محسوب می شود و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این مرکز باید به روز شده و مورد ارزیابی قرار گیرد، تاکید کرد: این دانشگاه با اقتصاد کشور نیز ارتباط مستقیم دارد، بنابراین رفع مشکلات آن ضروری و مهم به شمار می‌رود.

تابش افزود: دانشگاه محیط زیست یک مرکز علمی و تحقیقاتی در کشور محسوب می‌شود و پیگیری مطالبات این مرکز به جد در اولویت قرار خواهد گرفت.

از رقابتهای جناحی و گروهی مخرب بپرهیزیم

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مردم به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی زمینه تحقق و خلق حماسه ای سیاسی را فراهم آوردند و بارها تاکید داشته اند که رای مردم حق الناس است، بنابراین با این رویکرد باید تدبیری را به کار گرفت و گره های کور را باز کرد.

وی افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و در سخت ترین شرایط از کشور دفاع کردند از این رو این و ظیفه برگردن ما است که در این مقطع زمانی از رقابتهای جناحی و گروهی مخرب که اعتماد مردم را به حاکمیت سلب می کند عدول کنیم و شعارهای سال را محقق ساخته و مسائل و مشکلات را که نمونه آن در جامعه است رفع کنیم.

استفاده از ردیف های متمرکز برای پرکردن چالش های بودجه دانشگاه و استفاده از ظرفیت خیران از تاکیدات تابش در جریان حضور و بازدید در دانشگاه محیط زیست بود.

طاهری: رسیدگی به مطالبات دانشگاه محیط زیست در دستور کار قرار گرفت

سید طاهر طاهری استاندار البرز نیز در جریان این بازدید تشکیل “کارگروه ویژه رسیدگی به مطالبات دانشگاه محیط زیست” را در دستور کار قرار داد و گفت: مسائل و مشکلات این مرکز بزرگ علمی و تحقیقاتی کشور در استان باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد، از این رو کارگروهی ویژه با مدیریت معاون برنامه ریزی استانداری البرز مطالبات طرح شده را پیگیری می کند.

وی انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی را در دانشگاه محیط زیست مهم قلمداد کرد و گفت: تعطیلی کار تحقیق و پژوهش در دانشگاه مایه نگرانی است و باید با احساس مسئولیت برای گسترش فعالیت های تحقیقاتی تلاش کرد.

تغییر کاربری زمین های دانشگاه محیط زیست و اختصاص زمینی با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی با اخذ موافقت کمیسیون ماده 5 از دیگر موضوعات طرح شده در این دیدار مشترک بود.
 
دانشگاه محیط زیست با بیش از نیم قرن فعالیت از سال 51 به منظور آموزش حفاظت محیط زیست کار خود را آغاز کرده است. در حال حاضر این مرکز با هزار دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و در چهار بخش معاونت آموزش، دانشجویی و فرهنگی، پژوهشی و فناوری و برنامه ریزی و توسعه به عنوان واحدی مستقل زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت دارد.

این دانشگاه برخوردار از انیستیتو علوم و فناوری کشورهای اکو است.
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا