گوناگون

وقوع ماهیانه 39 مورد اقدام به‌خودکشی به‌دلیل مسائل اقتصادی در داراب

سرپرست فرمانداری شهرستان داراب با بیان اینکه علت بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی را باید در بیکاری جست و جو کرد، گفت: هرماه در داراب شاهد وقوع 39 مورد اقدام به خودکشی هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه فارس از داراب، عبدالرضا قاسمپور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان داراب، گفت: این آمار نگران‌کننده و علت اصلی آن بیکاری و مشکلات اقتصادی است.

وی با استناد به آمار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده در شهرستان داراب شاهد بیکاری 15 تا 20 درصدی هستیم اما با توجه به خشکسالی‌های اخیر و اثرات این معضل، درصد بیکاری از 20 درصد هم بالاتر است.

قاسم‌پور با بیان اینکه می‌طلبد همه مدیران جهت حل بیکاری و زمینه‌سازی برای توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی تلاش کنند، گفت: باید با تعامل بهتر بتوانیم شهرستان را از کشاورزی به ‌سمت صنعتی شدن سوق دهیم تا هم در مصرف آب صرفه‌جویی شود و هم بتوانیم زمینه اشتغال را بهتر و بیشتر فراهم کنیم.

سرپرست فرمانداری داراب خواستار ایجاد کارگروه‌های تخصصی در این زمینه شد و گفت: باید میز حمایت از سرمایه‌گذاری با حضور مدیرانی که بیشتر درگیر این قضیه هستند، با مشارکت متخصصان و سرمایه‌گذاران تشکیل شود تا سرمایه‌گذاران با اطمینان‌خاطر بتوانند در شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.

قاسمپور اضافه کرد: قرار است حداکثر تا پایان آذرماه با حضور سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، همایش سرمایه‌گذاری در داراب برگزار شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا