گوناگون

ووشوی قم برای نخستین بار در لیگ بر‌تر بانوان کشور تیمداری می‌کند

محمدهادی رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت رشته ورزشی ووشو در قم اظهار کرد: ووشوی قم پس از 2 مرحله میزبانی مسابقات سبک فانگ من چوآن قهرمانی کشور در هر دو بخش مردان و بانوان، چهره‌های جدیدی را به عنوان مدعیان عضویت در تیم‌های ملی معرفی کرده است و امیدواریم در آینده نزدیک سهمیه حضور ووشوکاران در تیم‌های ملی افزایش یابد.

وی گفت: 4 ووشوکار قمی به نام‌های علی اکبر حجتی‌پور، یدالله سیرجانی، اکبر صفری و حسام پارساخو به عنوان اعضای تیم ملی ووشوی کشورمان در بخش تالو به همراه 8 ملی پوش دیگر در مسابقات ووشوی بین المللی شائولین چین شرکت می‌کنند.

دبیر هیئت ووشوی قم افزود: این مسابقات از امروز به مدت 9 روز تا دوم آبان در شهر دنگ جو استان هنان چین برگزار می‌شود و اینکه یک سوم ملی پوشان ایران در بخش تالو قمی هستند، نشان دهنده این است که قم می‌تواند به قطب تالوی کشور تبدیل شود.

رشیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نخستین حضور بانوان قمی در لیگ بر‌تر اشاره کرد و گفت: حضور بانوان قمی در لیگ بر‌تر ووشو بی‌سابقه بوده است اما امسال برای نخستین بار این اتفاق رخ داد و تیم ووشوی بانوان قم از روز اول آبان در دو بخش تالو و ساندا درگیر لیگ بر‌تر می‌شود و نخستین مسابقه خود را برابر تیم گاز مازندران برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: در لیگ بر‌تر ووشوی بانوان 9 تیم حضور دارند و مسابقات انتخابی جهت شناسایی ترکیب تیم ووشوی قم در لیگ بر‌تر هم انجام شده و این رقابت‌ها به صورت هفتگی در آکادمی ملی ووشو برگزار می‌شود.

دبیر هیئت ووشوی قم درباره عدم حضور ووشوکاران قمی در بازی‌های آسیایی اینچئون خاطرنشان کرد: ووشکارانی چون امیر نجفی و مرتضی خدابنده لو می‌توانند جایگاه جهانی خود را به دست آورند و با توجه به سازندگی که در ووشو انجام شده غیر از این 2 ووشوکار، چند ووشوکار جدید به تیم ملی معرفی می‌کنیم که با حضور در انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی مالزی آماده شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا