گوناگون

خوزستان ويژگي هاي خاصي براي انتقال فرهنگ عاشورا دارد

صادق آهنگران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: از بركات نظام اسلامي برگزاری 12 سری از اجلاس بین المللی پیر غلامان حسینی است که امسال خوزستان ميزبانی اين دوره را عهده دار شده است.

وی افزود: احترام به اين پيرغلامان و شاعران قطعا مورد تایيد ائمه معصومين و احترام به سيد شهدا است. اين پيرغلامان كساني هستند كه با صدا و قلم هايشان فرهنگ عاشورا را گسترش و به نسل جوان انتقال مي دهند.

دبير ستاد استاني اجلاس پيرغلامان حسيني اظهار كرد: اهميت به حدي است كه به فرمايش مقام معظم رهبري با يك بيت مي توان چندين سخنراني كرد. فراموش نكنيم كه اين فرهنگ در تار و پود مردم ريشه دوانده و از مهم ترين اقدامات براي مقابله با دشمن است.

آهنگران تصريح كرد: هم اكنون دشمن ارزش هاي دين اسلام را هدف گرفته كه براي مقابله با جنگ نرم به وجود آمده، توسعه و گسترش فرهنگ عاشورا بسيار لازم است.

وي با اشاره به وجه تمايز خوزستان گفت: خوزستان استاني ويژه است و وجود بزرگاني چون دعبل خزايي كه منصوب به امام رضا (ع) است و همچنين شاخصه مهم دروازه ورود تشيع بودن و وجود هشت سال دفاع مقدس و مهم تر از همه ارادتي كه عرب زبان ها و فارس ها نسبت به ساحت امام حسين(ع) دارند، از جمله عوامل آن است.

دبير ستاد استاني اجلاس پيرغلامان حسيني ادامه داد: چون استان خوزستان در مجاورت خليج فارس و چند كشور قرار دارد از اين لحاظ ويژگي خاص و خوبي براي انتقال فرهنگ عاشورا دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اينكه شيوه مداحي حاج صادق آهنگران كه منتصب به سبك خوزستان است، فراگير و ملي و بين المللي شده و هم اكنون حتي شيعيان لبنان و بحرين و حتي انگليس از اين سبك استفاده مي كنند مقرر شده كه در پايان اجلاس اين سبك به نام وي ثبت ملي شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا