گوناگون

امید زندگی در کرمان کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی ‌اکبر حق دوست صبح چهارشنبه در پنجمین همایش تخصصی انجمن بیماری‌های دهان ایران و نخستین همایش تخصصی کشوری دردهای دهان، سر و صورت گفت: دولت توجه ویژه ای به بحث سلامت داشته و اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است.

وی به اهمیت پیشگیری از بروز بیماری ها در جامعه اشاره و تصریح کرد: این امر می تواند از صرف هزینه های بسیار جلوگیری کند.

حضور 5000 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از حضور پنج هزار دانشجو در این دانشگاه خبر داد و افزود: 23.5 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

حق دوست اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان با 400 عضو هئیت علمی جزء 9 دانشگاه تیپ یک کشور است.

وی به موفقیت های دانشکده دندانپزشکی کرمان اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اثبات ارتباط بیماری های دهان و دندان با بیماری های قلبی و عروقی و همچنین تایید ارتباط بهداشت دهان و دندان با سرطان ها باید توجه ویژه ای به این بخش از سلامت شود.

حق دوست در ادامه کرمان را پهناورترین استان کشور دانست و افزود: این استان 11 درصد مساحت کشور را در برگرفته و به دلیل تنوع آب و هوایی مکانی مناسب برای تحقیقات و ارزیابی های ژنتیکی به شمار می رود.

وی امید زندگی در کرمان را مقداری کمتر از میانگین کشوری ذکر و تصریح کرد: در سراسر کشور بیماری های قلبی و عروقی عامل یک سوم مرگ و میر افراد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان وضعیت بیماری ها در شهرستان های شمالی استان کرمان را مطلوب دانست و افزود: این مناطق به لحاظ بیماری ها جزء یک چهارم مطلوب کشور هستند.

آمار سرطان سالیانه هفت درصد افزایش پیدا می کند

وی در خصوص وضعیت مناطق جنوبی استان کرمان گفت: به دلیل محرومیت ها در این مناطق باید توجه بیشتری را به جنوب استان در حوزه سلامت مبذول داشت.

حق پرست از روند رو به رشد رطان خبر داد و اذعان  داشت: آمار مبتلایان به سرطان سالیانه هفت درصد افزایش پیدا می کند.

این مسئول آمار سرطان ها در کرمان را پایین تر از میانگین کشوری دانست و افزود: در برخی از سرطان ها مانند کبد، حنجره و مثانه آمار کرمان بالاتر از متوسط کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: سرطان ها در کشور از شمال به سمت جنوب سیر نزولی دارد.

انجام 800 پیوند کلیه در کرمان

وی از انجام پیوند کلیه، کبد، مغز استخوان و کاشت حلزون شنوایی در استان کرمان خبر داد و گفت: در حال حاضر پیوند کبد تنها در سه استان انجام می شود.

حق دوست از انجام 800 پیوند کلیه در این استان خبر داد و اذعان داشت: یکی از مسائلی که باید مدنظر قرار گیرد ترویج فرهنگ اهدا عضو در جامعه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا