گوناگون

پارسال مردم ایرانشهر 13 هزار واحد خون به نیازمندان اهدا کردند

81200669 5759863

دکتر ˈمحسن غلامرضاییˈ روز شنبه در بازدید فرماندار این شهرستان از بخش ها و نحوه خونگیری افزود: برای تامین خون نیازمندان به خون درشهرستان ایرانشهر مشکلات زیادی وجود دارد بطوریکه در برخی مواقع خون مورد نیاز بیماران این شهرستان از دیگر شهرستانها و استانها تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه ماهانه 1200 تا 1500 واحد خون درایرانشهر نیاز است، گفت: کمبود پزشک و تکمیل نبودن کادر درمان، نبود وسایط نقلیه و خودروی سیار خونگیری برای اعزام تیم های خونگیری به مناطق دیگر و پایین بودن حقوق و مزایای کارکنان و پزشکان انتقال خون نسبت به دانشگاه علوم پزشکی را از عمده مشکلات انتقال خون ایرانشهر اعلام کرد.

دکتر غلامرضایی افزود: پایگاه انتقال خون ایرانشهر خون مورد نیاز بیماران هفت شهرستان را در جنوب استان تامین می کند بطوریکه اکثر بیماران منطقه در بیمارستانهای ایرانشهر بستری و درمان می شوند.

وی وجود 654 بیمار تالاسمی را از دیگر مشکلات ایرانشهر عنوان کرد و گفت: این تعداد بیمار ماهانه به بیش از 900واحد خون نیازمند هستند.

همچنین فرماندار ایرانشهر با تقدیر از کارکنان پایگاه انتقال خون این شهرستان گفت: یکی از دغدغه های بسیار مهم مردم تهیه خون برای بیماران بستری شده در بیمارستانها است که امیدواریم با تلاش شما این دغدغه ها کمتر شود.

ˈنبی بخش داوودیˈ برای حل مسائل و مشکلات پایگاه انتقال خون ایرانشهر قول مساعد داد. ک/2

7314/7437 / 653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا