گوناگون

پاشنه آشیل دولت در حوزه سلامت است

قائم‌مقام مرکز بهداشت خراسان رضوی پاشنه آشیل دولت را در حوزه سلامت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، فرهمند شب گذشته ١۶ مرداد ماه در همایش طرح تحول بنیادین سلامت در حوزه بهداشت که در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، کارشناسان و مدیران حوزه بهداشت و پیشگیری را به دلیل اینکه فعالیتشان در معرض دید مردم نیست سربازان گمنام حوزه سلامت دانست و عنوان کرد: در سال جاری با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت، کشور وارد مرحله جدیدی شد.

وی با اشاره به اینکه در واقع پاشنه آشیل دولت در حوزه سلامت است، اظهارکرد: قبل از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت در برخی حوزه‌ها حق ورود نداشتیم اما پس از اجرای طرح مشکلات رفع شد.

فرهمند افزود: طبق اعلام نظر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و سیاست‌گذاران عرصه سلامت در کشور، سلامت تنها نبود بیماری نیست بلکه برخورداری از رفاه روانی، جسمی، معنوی و … را نیز شامل می‌شود.

قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقدامات درمانی در طی زمان کوتاهی طرح تحول نظام سلامت انجام گرفت اما اقدامات این بخش در حوزه بهداشت و پیشگیری زمان بیشتری می‌طلبد.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت نیازمند اجرای آزمایشی طرح، زمان بیشتر و نیروی انسانی هستیم.

دوباره‌سازی ٣٠ خانه بهداشت در استان

فرهمند با اشاره به دوباره‌سازی ٣٠ خانه بهداشت فرسوده در استان، یادآور شد: در سال جاری ٧٠ خانه بهداشت نیز در حال ساخت است.

قائم‌مقام مرکز بهداشت خراسان رضوی به اجرای طرح سرشماری مناطق حاشیه‌نشین مشهد توسط رابطان بهداشت اشاره کرد و گفت: انجام این سرشماری بیش از دو ماه زمان برده و توسط 2000 تیم انجام شده است؛ طبق تعهد دولت نیز مبلغ یک میلیارد و ٢۵٠ میلیون تومان برای اجرای طرح اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت حاشیه‌ نشین به نسبت کشور در مشهد قرار دارند، عنوان کرد: طرح‌های مورد نظر دولت در مناطق حاشیه‌ نشین طی چند هفته آینده و در صورت تصویب به طور آزمایشی اجرا می‌شود.

فرهمند در خصوص نقش کارشناسان بهداشت در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: حدود دوسال گذشته طرح غربالگری هیپرتیرویید انجام و از ورود ١٠٠٠ نوزاد عقب افتاده ذهنی و جسمی به جامعه جلوگیری شد.

قائم‌مقام مرکز بهداشت استان با بیان اینکه هدف اصلی حوزه بهداشت، خودمراقبتی است، اظهار کرد: اخیراً به دلیل ورود یک بیماری نوپدید از کشورهای همسایه ورودی‌ها و خروجی‌های کشور را معاینه و بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا