گوناگون

عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی سکونتگاه‌های غیررسمی کدامند؟

معاون اجتماعی بهزیستی استان گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها و سکونت‌گاه‌های غیرمجاز نیازمند توجه مسئولان است.

“نسرین شهبازی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه ایلام، اظهار کرد: با توجه به سکونت شماری از مردم استان در حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی و از طرفی وجود آسیب‌های اجتماعی در این مناطق باید اقداماتی برای کاهش این آسیب‌ها انجام شود.

وی بر ارتقاء مهارت‌های شهروندی، وضعیت اجتماعی و فرهنگی مردم این مناطق و ارائه آموزش‌های لازم به آنها تاکید کرد و افزود: ساکنان این مناطق با آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی و اقتصادی مواجه هستند.

معاون بهزیستی ایلام ، ادامه داد: یکی از اقدامات این اداره کل در این زمینه راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات اجتماعی در حاشیه شهرها بوده که تاکنون در چهار سکونتگاه غیررسمی استان شامل ایلام، چوار، سیروان و “کل کل” آسمان آباد چرداول ایجاد شده است.

شهبازی شناسایی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده، ارجاع به ارگان‌های مربوطه، ارایه خدمات آموزشی، فرهنگی، رفاهی، مشاوره، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج، ارتقاء سلامت روان و غیره را از جمله خدمات ارائه شده از طریق پایگاه‌های خدمات اجتماعی محلات به مردم ساکن در حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی برشمرد و گفت: اعتیاد، طلاق، نزاع و غیره از جمله عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه شهرها است.

وی با اشاره به اینکه شمار پایگاه‌های خدمات اجتماعی استان امسال به دو برابر افزایش یافته و در صورت همکاری مسئولان و تامین اعتبار لازم در صدد توسعه این مراکز هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه با رایزنی‌های انجام گرفته با مسئولان استانداری ساماندهی و توجه خاص به ساکنان مناطق حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی در دستور کار نشست‌های کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا