گوناگون

استاندار هرمزگان: آگاهی و بیداری جامعه مرهون تلاش خبرنگاران است

استاندار هرمزگان گفت: خبرنگاران چشمان آگاه و بیدار یک جامعه هستند که آگاهی و بیداری هر جامعه مرهون تلاش این قشر فرهیخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، دکتر جاسم جادری با گرامیداشت فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار، عنوان کرد: 17 مرداد یادآور رشادت و دلیرمردی خبرنگار شهید محمود صارمی است که در چنین روزی در راه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را فدا کرد و به شهادت رسید.

وی در ادامه خبرنگاران را پیشگامان عرصه آگاه سازی جامعه دانست و افزود: خبرنگاران چشمان آگاه و بیدار یک جامعه هستند که آگاهی و بیداری هر جامعه مرهون تلاش این قشر فرهیخته است.

استاندار هرمزگان به جایگاه و اهمیت خبر و اطلاع رسانی اشاره کرد و بیان داشت: امروزه این خبرنگاران هستند که مردم دنیا را به وسیله ابزارهای مختلف ارتباطی نسبت به آنچه در گوشه ای از جهان می گذرد، آگاه می کنند.

جادری تصریح کرد: خبرنگاران می توانند با اطلاع رسانی صحیح و بیان واقعیت ها، به بلوغ فکری و فرهنگی هر جامعه ایی کمک کنند که در این راستا لازم است تا قلم خبرنگاران در مسیر درست به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران با انعکاس مشکلات مردم نقشی اساسی در رفع این مشکلات و بهبود وضعیت مردم دارند، اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید از انتقادات سازنده خبرنگاران و اصحاب رسانه استقبال کنند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند و نسبت به رفع مشکلات مطرح شده و اصلاح امور اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تبریک روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی در استان هرمزگان، گفت: مطبوعات و رسانه ها در هرمزگان در طول دوران فعالیت خود، پیشرفت های مناسب و چشمگیری در زمینه حرفه خبرنگاری و کار رسانه داشته اند که باید پیمودن مسیر رشد و پیشرفت در این عرصه استمرار پیدا کند و همچنین باید آموزش را جدی بگیرند.

جادری خاطرنشان کرد: نقش خبرنگاران هرمزگانی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان هرمزگان بی بدیل بوده است، به گونه ای که توسعه هرمزگان در سایه تلاش بی وقفه خبرنگاران استان رقم خورده است.

وی اضافه کرد: در این میان خبرنگاران هرمزگانی با مشکلات و کمبودهایی به لحاظ امکانات و مسائل مرتبط با این حوزه کاری مواجه بوده اند که ما تلاش می کنیم ضمن حمایت عملی از این قشر، مشکلات خبرنگاران و اهالی رسانه را حل کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا