گوناگون

پدافند غیر عامل از سیاست‌های کلی نظام است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: یکی از سیاست‌های کلی نظام که از جایگاه خاصی برخوردار است، پدافند غیرعامل است که در برنامه‌ریزی‌های کشوری هم توجه ویژه‌ای به آن می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کردستان، مراد جعفری در جلسه پدافند غیرعامل استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه اظهارکرد: سوم تا نهم آبان‌ماه با نام هفته پدافند غیرعامل با شعار مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های کلی نظام که از جایگاه خاصی برخوردار است، پدافند غیرعامل است که در برنامه‌ریزی‌های کشوری هم توجه ویژه‌ای به آن می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان عنوان کرد: پدافند غیرعامل به معنی دفاع غیرنظامی است و امری مشهود و پذیرفته شده است.

وی با اشاره به شورای پدافند غیرعامل استان تصریح‌کرد: این شورا دارای 11 کارگروه است و دو قرارگاه زیستی و سایبری در این شورا هم تشکیل شده است.

وی اظهارکرد: فعالیت‌های شورا نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده و در شش ماهه نخست امسال 35 جلسه در این شورا تشکیل شده و با وجود مشکلات اعتباری زمینه‌های مختلف در استان، این شورا با مشکل مالی مواجه نبوده است.

جعفری به ناتوانی دشمنان در حمله به ایران اشاره کرد و افزود: پدافند غیرعامل و قدرت بالای دفاعی ایران مانع بزرگی در هر گونه تجاوز به این کشور است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط خاص استان کردستان از لحاظ مرزی بودن آن، می‌توان با برنامه‌ریزی درست از ظرفیت‌های بالقوه آن استفاده کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان به اقدامات انجام گرفته در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: اجرای 10 مانور تخصصی با محوریت سپاه بیت‌المقدس کردستان، بازدیدهای دوره‌ای از اماکن و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که در این زمینه در استان انجام گرفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا