گوناگون

پروژه " بهشت یک" با اعتبار 124ميليارد و 576 ميليون و 500 هزار تومان مجوز فروش گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و دومين جلسه علني رسمي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر مشهد صبح سه شنبه در تالار شورا برگزار شد و اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد در اين مصوبه مجوز فروش پروژه بهشت یک را با اعتبار 124ميليارد و 576ميليون و 500هزار تومان را در هفت بند به تصويب رساند.

معاونت اقتصادي شهردار در ارتباط با مشخصات فني اين طرح عنوان كرد: سياست كلي شهرداري و شهردار نسبت به مكان اجرايي پروژه ها به گونه اي است كه بتواند به شكل بهينه از آن بهره برداري مالي كند؛ البته رويكرد شهرداري نسبت به تراكم شهري به عنوان وسيله اي است كه بتواند علاوه بر درآمد زايي يكي از نيازهاي اساسي شهر را رفع كند.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه حرم مطهر نگين اصلي شهر محسوب مي شود؛ سعي شده فاصله پروژه تا حريم و حرم رضوي رعايت شود در همين راستا طي تذكرات كه شورا عنايت كردند تغييراتي را در پروژه انجام داده ايم.

مدير اجرايي پروژه ميدان شهدا اضافه كرد: مشخصات فني پروژه بهشت يك در مساحت 5270متر مربع و سطح زيربنا36705 متر مربع است و دغدغه شورا را در ارتباط با ارتفاع ساختمان ها را با اين نكته كه ساختمان ها هشت طبقه است و سه طبقه آن به صورت طبقات منفي يك،دو و سه ساخته مي شوند؛ نزديك به 85درصد از طرح از فاصله 900متري از حرم است و بيش از 150 واحد پاركينگ مازاد دارد.

برجسته ادامه داد: شهرداري امسال 500 ميليارد تومان اصل اوراق مشاركت را فروخته است با توجه به اينكه شهرداري از نوع طرح هاي خودگردان است بايد منابع مالي آن در زمان لازم تامين شود تا بتوانيم پايان طرح را با سال مشهد 2017 منطبق كنيم؛ اهميت اين مسئله با توجه به اينكه شهدا به عنوان ويتريني براي پايتخت مذهبي مشهد مطرح است داراي اهميت بالايي است.

وي در پايان گفت: تعداد پاركينگ هاي اين پروژه 6000 و واحد هاي تجاري مسكوني 1400 واحد است.

در اين مصوبه آمده است؛ شهرداري پس از ارائه گزارش اتمام تملك اراضي پروژه به كميسيون امور اقتصادي،سرمايه گذاري و مشاركتها، مي تواند اقدام به برگزاري فراخوان و واگذاري پروژه نمايد.

همچنين در بند هاي 4و 5 اين مصوبه شهرداري مشهد با نظارت كميسيون اقتصادي،سرمايه گذاري و مشاركت مي تواند نسبت به تهاتر و يا معاوضه پروژه با اراضي و مستغلات ارائه شده از سوي خريدار اقدام و در خصوص مسائل ترافيكي پروژه از سازمان حمل و نقل و ترافيك استعلام نمايد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا