گوناگون

پستچی گری دستگاه ها سرانه مرسوله های پستی البرز را پایین آورده است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حمیدی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست که با حضور استاندار البرز در محل پست استان در کرج برگزار شد، با بیان اینکه پست استان البرز بیشترین دسترسی را به شهرها و روستاها دارد، گفت: در حال حاضر 153 واحد پستی، 24 واحد دولتی، 16 سازمان و 43 دفتر نمایندگی روستایی، روزانه پاسخگوی 15 هزار مراجع است.

وی افزود: علاوه بر این روزانه 20 هزار مرسوله توسط نیروهای پستی به صورت حضوری و چهره به چهره به دست صاحبانشان رسانده می شود.

مدیرکل پست استان البرز اجرای نظام کدپستی را یکی از پایه های اصلی دولت الکترونیک در استان خواند و تصریح کرد: در حال حاضر به منظور تسهیل در خدمات، یک میلیون و 500 هزار مکان در بانک اطلاعاتی پست بانک البرز شناسایی شده است.

وی افزود: در این بانک، اطلاعاتی از صنوف، اماکن، واحدهای اداری و… با کد پستی 10 رقمی به ثبت رسیده است.

حمیدی نقش پست را در تجارت خرد الکترونیکی نیز ویژه دانست و گفت: سالانه 200 هزار مرسوله در استان البرز جابجا می شود که در زمره خدمات و تجارت خرد الکترونیکی قرار دارد.

حمیدی گفت: پست نوین با رویکرد سه وجهی، مالی، فیزیکی و الکترونیکی پایه ریزی می شود.

مدیرکل پست استان البرز همچنین سرانه مرسوله های پستی در البرز را پایین برشمرد و تصریح کرد: سرانه مرسوله های پستی از شاخص های توسعه یافتگی به شمار می رود، این رقم در میانگین جهانی 50 است و سهم البرز نیز در این سرانه ها هفت است.

وی پستچی گرایی دستگاه ها را موجب پایین آمدن سرانه مرسوله های پستی دانست و تاکید کرد: در حال حاضر سازمان ها خود پستچی شده و نسبت به ارسال مرسوله های پستی اقدام می کنند در حالی که این فرایند باید از مجرای شرکت پست طی شود.

به گفته این مسئول، پست استان البرز مجری طرح های بزرگی همچون توزیع قطعات خودرو شرکت سایپا به سراسر نقاط کشور، توزیع سوالات کنکور، جرایم مکانیزه شهرتهران، ارسال پلاک خودروهای نوشماره و چاپ تمبر اختصاصی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا