گوناگون

تشکیل کارگروه فرهنگی هنری کودکان ونوجوانان در کردستان/ بوستان های کوچک در محلات سنندج ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی بعد ازظهر امروز پنج شنبه در دیدار با اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه باید خلوص نیت و مهربانی و صمیمیت دوران کودکی را همیشه درزندگی مدنظر داشته باشیم، گفت: در صورتی که صداقت و صمیمیت دوران کودکی در زندگی بزرگسالی مان وجود داشته باشد قادر به انجام کارهای بزرگ و ارزشمند خواهیم بود.

وی عنوان کرد: باید آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش فعالیت های هنری در حوزه کودک و نوجوان توجه بیشتری داشته باشند.

وی در ارتباط با احداث فرهنگسرا در استان بیان کرد: انجام تعدادی از کارها و فعالیت ها هم چون احداث فرهنگسرا در استان زمان بر است و نیاز به بودجه دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: خواسته های شما کودکان ونوجوانان حاضر در این جلسه در خصوص تمامی مباحثی که مطرح کردید را پیگیری خواهم کرد.

زاهدی درارتباط با یکی از خواسته های کودکان ونوجوانان استان در خصوص نبود فضا سبز کافی و شهربازی  ادامه داد: متاسفانه علارغم اینکه سنندج زمانی به باغ شهر معروف بوده اکنون فاقد فضای سبز کافی و در حد استاندارد است.

وی عنوان کرد: بیشترکودکان ونوجوانان سطح شهر سنندج برای رفتن به پارک کودک باید مسافت زیادی را طی کنند وهمین امر باعث شده که آنها کمتر فرصت حضور در این پارک را پیدا کنند.

وی افزود: ایجاد بوستان های کوچک در تمامی محله های سطح شهر سنندج از جمله راه حل های برطرف کردن مشکل مذکور است.

استاندار کردستان بیان کرد: انتظار می رود شهرداری و شوراهای اسلامی شهر سنندج باید در راستای احداث بوستان های کوچک در سطح محلات این شهر تلاش کنند.

زاهدی اظهارداشت: در مدت کوتاهی امکان ایجاد مجموعه های ورزشی ویژه کودکان ونوجوانان وجود ندارد ولی می توان زمان مشخصی را به این گروه سنی اختصاص داد.

وی بر تشکیل کارگروه فرهنگی هنری کودکان ونوجوانان در استان تاکید کرد و افزود: به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف و برنامه ریزی برای اجرای فعالیت هایی در حوزه موسیقی، تئاتر و سایر هنرها برای کودکان و نوجوانان استان تشکیل این کارگروه بسیار ضروری است.

وی در ارتباط به گفته یکی از نوجوانان حاضر در این جلسه مبنی بر فرمالیته بودن شوراهای دانش آموزی در مدارس، بیان کرد: مدیران و معلمان مدارس باید به حرف بچه ها توجه کنند حتی اگر تعدادی از خواسته های آنها به دلیل کمبود اعتبارات ممکن نباشد باید برای سخنان این آینده سازان کشور اهمیت قائل شد.

استاندار کردستان با تاکید براینکه در شورای دانش آموزی باید استعدادهای دانش آموزان پرورش داده شود، عنوان کرد: متاسفانه نحوه آموزش امروز در مدارس ایجادکننده زمینه خلاقیت نیست و حتی گاها ابتکار و خلاقیت را هم از دانش آموزان می گیرد لذا شوراهای دانش آموزی در مدارس برای تقویت روحیه خودباوری دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی ادامه داد: در نظام آموزشی کشورما حجم درس ها بسیار زیاد است و همین امر باعث شده بیشتر وقت دانش آموزان به خواندن وحفظ کردن دروس مدرسه سپری شود و این نقطه ضعفی است که باید وزارت آموزش و پرورش چاره ای برای رفع آن بیاندیشید.

وی بیان کرد: تعدادی از دانش آموزان هم خواهان تجهیز آزمایشگاه شدند واز کمبود امکانات مدرسه هایشان گلایه کردند که حتما پیگیری می شود.

وی در پاسخ به مشکل عنوان شده از سوی یکی از دانش آموزان پایه چهارم مدرسه عفاف سنندج، عنوان کرد: از اینکه یکی از پناهگاه های زمان جنگ تحمیلی در سنندج به مدرسه تبدیل شده اطلاعی نداشتم و حتما پیگیر آن خواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا