گوناگون

گلستان میزبان همایش تخصصی امداد و نجات در هفته کاهش بلایای طبیعی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی اکبری عصر پنجشنبه در جمع مدیران شهرستانی جمعیت هلال احمر استان با اعلام مطلب فوق افزود: مانور پناهگيري وخروج اضطراري، تخليه و اسكان اضطراري در 23 و 25 مهرماه سال جاری در برخی مدارس و اداره شهرستان گرگان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مانور عملياتي کردن تيم هاي امدادونجات روستايي در روستاهاي پرخطرشهرستان علي آباد در 24 مهرماه برگزار می شود، گفت: هدف از اجرای این مانور آمادگی بیشتر افراد در هنگام وقوع حادثه و افزایش سرعت عمل داوطلبان است.

این مسئول گلستانی از اجرای مانورخروج ايمني با حضور تمامی کارکنان اداره شهرستان گمیشان خبر داد و اذعان کرد: مانور امداد رسانی کوهستان در آبشار شیرآباد و امداد جاده در شهرستان بندرترکمن برپا خواهد شد.

اکبری ضمن یادآوری این نکته که نمایشگاهی با موضوع هفته کاهش بلایای طبیعی در شهرستانهای گرگان، تركمن، گميشان، آق قلا در استان برگزار می شود، افزود: برپايي چادرسلامت در نقاط مختلف استان از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر گلستان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از برگزاری دوره های آموزشی مختلف در هفته کاهش بلایای طبیعی خبر داد و تصریح کرد: دوره آمادگي درمواجهه با بلاياي طبيعي با یک هزار و 200 شرکت کننده، آموزش امداد و كمكهاي اوليه با 500 شرکت کننده و مدیریت بحران با 470 شرکت کننده از جمله دوره های شاخص در این هفته به شمار می روند.

وی كارگاه آموزشي تخصصي نجات وتوان افزايي، كارگاه آموزشي كاربردي “جی پی اس” و دوره آموزش پناهگيري وخروج اظطراري را از دیگر دوره هایی که جمعیت هلال احمر در این هفته برگزار می کند، اعلام کرد.

مجتبی اکبری افتتاح مدرسه هلال را در شهرستان گنبد کاووس یکی دیگر از اقدامات ارزنده مجموعه هلال احمر گلستان دانست و اضافه کرد: این مدرسه با کمک خیرین و جمعیت هلال احمر برای دانش آموزان این شهرستان ساخته شده است.

این مسئول گلستانی با بیان اینکه خانه داوطلب نیز در این مدرسه احداث شده، گفت: در خانه داوطلب آموزش های امدادی و برخی فعالیت های خیرخواهانه که جز اهداف جمعیت به شمار می روند انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا