گوناگون

دوره تخصصی اسکان اضطراری در هلال احمر مهدیشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی آقا یحیایی عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری دوره تخصصی اسکان اضطراری در هلال احمر مهدیشهر اظهار داشت: این دوره آموزشی با حضور بیش از 23 نفر از خواهران امدادگر و نجاتگر برگزار شد.

وی تصریح کرد: فراگیران در این دوره با سرفصل های آموزشی چگونگی طراحی اردوگاه و شرایط آن، تصفیه آب در زمان بحران، ‌پیاده سازی طرح اردوگاه در زمین، روش صحیح چادر زنی، بهداشت محیط،‌ مدیریت اردوگاه و اسکان آسیب دیدگان آشنا شده و به صورت عملی یک اردوگاه را طراحی و برپا کردند.

وی هدف از اجرای این دوره را آشنایی و آمادگی امدادگران جهت برپایی اردوگاه اضطراری در مواقع بروز حادثه برشمرد و اظهار داشت: این دوره به مدت ۲۴ ساعت در جمعیت هلال احمر مهدیشهر به صورت تئوری و عملی به اجرا درآمد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه استان سمنان بدلیل استان معین بودن تهران و به دلیل قرار گرفتن بر روی کمربند زلزله در معرض انواع سوانح است گفت: در این بین، زلزله بیش از سوانح دیگر در تخریب خانه های شهری و روستایی نقش ایفا می کند.

یحیایی در خاتمه افزود: آنچه که مسلم است پس از زلزله های ویران گر و یا سیلاب¬های خروشان و مخرب نیاز به تامین سرپناه اضطراری و موقت، امری بدیع و روشن است، بنابر این تامین یک سرپناه با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی از مسائل ضروری به شمار می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا