گوناگون

دولت نبايد از مسئوليت ترويج دين شانه خالي کند

دبير کل حزب موتلفه اسلامي گفت: دولت نبايد از مسئوليت ترويج دين شانه خالي کند.

به گزارش ايسنا محمدنبي حبيبي در پايان نشست دبيران حزب موتلفه ‌گفت: انقلاب اسلامي و رهبري هوشمندانه امام (ره) ملت ما و بسياري از ملت‌هاي جهان را براي ظهور امام زمان (عج) آماده‌تر کرد.

وي با اشاره به تلاش‌هاي امام و مقام معظم رهبري در تبليغ و ترويج فرهنگ مهدويت اظهار داشت: عصر ظهور آغاز دوران حيات طيبه و حيات عقلاني انساني است. عصر ظهور دوره احياي کامل و کمال‌گرايي است. انقلاب اسلامي، ملت ما را وارد دوره جديدي از عصر ظهور کرد و ما بيش از هر زمان عطر حضور امام زمان(عج) را در جامعه آرماني خود حس مي‌کنيم.

وي تاکيد کرد: عصر ظهور دوران تزکيه انسان و حکمت‌آموزي است، عصر خردورزي و فهم عميق مفاهيم حياني است.

وي بيان داشت: در آستانه ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت حضرت صاحب‌الزمان (عج) از زبان امام سجاد (ع) اين دعا را زمزمه مي‌کنيم خدايا قائم ما را براي ياري دينت و برپايي فرمانت و پاکيزگي زمين از آلودگي‌ها برانگيز و ظهورش را برسان.

وي با اظهار تألم از بيماري حضرت آيت الله مهدوي کني و ضمن دعا براي سلامتي ايشان گفت: آيت‌الله مهدوي کني يکي از چهره‌هاي ممتاز ديني و اخلاقي و بسيارصادق‌ انقلابي دوران ماست. او کسي است که امام(ره) در وصف او فرمود: من به ايشان ارادت داشته‌ام و دارم و خواهم داشت.

وي افزود: از خداوند بزرگ مي‌خواهيم شفاي عاجل براي ايشان نصيب فرمايد تا همچنان مردم ما از نعمت وجود ايشان بهره‌مند باشند.

وي با اشاره به بازخواني فتنه در بيانات مقام معظم رهبري خاطر نشان کرد: ايشان فرمودند هر کس در برابر رأي مشروع ملت قرار گيرد، فتنه‌گر است. لذا خيانت اهل فتنه در سال 88 قابل چشم‌پوشي نيست و تا ابد فتنه‌گران به عنوان خائنان به ملت و انقلاب نامشان درتاريخ ثبت است.

وي افزود: اسلاميت و جمهوريت نظام هميشه مورد هجوم دشمنان اسلام بويژه آمريکا بوده است ما بايد فتنه‌گري‌هاي آمريکا و نيز توطئه‌هاي دشمنان را در آسيب به جمهوريت و اسلاميت نظام شناسايي و خنثي کنيم.

حبيبي با اشاره به رأي 88 درصدي بشار اسد در سوريه اظهار داشت: سه سال است غرب در سرزمين سوريه با صدور تروريسم، خشونت و کشتار وحشيانه راه انداخته است. ملت سوريه در برابر اين جنايات مردانه ايستادند. رأي مؤثر و مشارکت بالاي مردم در انتخابات اعلام شکست توطئه‌هاي غرب و آمريکا و مرتجعين منطقه در سوريه بود.

وي خطاب به جريان تکفيري و وهابي بيان داشت: جريانهاي تروريستي در کشورهاي اسلامي که با بودجه عربستان دست به خشونت مي‌زدند در خط آمريکا و اسرائيل عمل مي‌کنند. ما به اينها نصيحت مي‌کنيم دنيا و آخرت خود را براي منافع کفار و مشرکين به خطر نيندازيد، برگرديد به دامن اسلام و در برپايي پرچم لااله الا الله بر قلل رفيع جهان مشارکت نماييد.

وي با اشاره به شکست عمليات داعش در سامرا افزود: به فضل الهي تروريست‌ها در هر دو جبهه نظامي و ديپلماتيک شکست سنگيني از مقاومت اسلامي خوردند اما مقاومت اسلامي بايد هوشياري خود را افزايش دهد زيرا آنچنان که رايس اعلام کرده آمريکا براي کمک به تروريستها وارد مرحله حضور مستقيم شده است که اينک در آخرين مراحل خود قرار دارد.

وي همچنين با اشاره به سفر رئيس کل بانک مرکزي به قم و رهنمودهاي مراجع بيان داشت: دولت بايد به رهنمودهاي مشفقانه مراجع اعتنا کند. همان‌طور که آيت‌الله نوري همداني فرمودند؛ عقود اسلامي در بانکها نبايد فقط روي کاغذ باشد.

وي با اشاره به ديدگاه‌هاي حضرات آيات مکارم شيرازي و سبحاني در اين ديدار گفت: آيت الله مکارم شيرازي فرمودند؛ «مردم منتظر بهبود وضعيت اقتصادي هستند» دولت بايد به اين انتظار مردم با برنامه‌ريزي و تدبير مالي و اقتصادي پاسخ روشن داشته باشد. همچنين آيت الله سبحاني فرمودند؛ «درهاي کشور را به روي واردات بي‌رويه ببنديد» ما اين موضع را تأييد و معتقديم هر کالايي که وارد مي‌شود يک فرصت شغلي در داخل کشور از بين مي‌رود. دلار از کشور خارج مي‌شود. ما در شرايط تحريم بايد جلوي خروج دلار را بگيريم و واردات فقط پس از محاسبات دقيق اقتصاد مقاومتي صورت گيرد.اميدواريم در دولت به اين رهنمودها اعتنا شود. مطالبات مراجع از دولت همان مطالبات مردم است.

حبيبي مبارزه با فساد را در دولت جديد يک امر مقدس و جزء مطالبات مردم دانست و ادامه داد: دولت در امر مبارزه با فساد بويژه فساد فرهنگي و اقتصادي نبايد ترديد به خود راه دهد دولت به بهانه اينکه دين دولتي را قبول نداريم نبايد از مسئوليتهاي حکومت در ترويج دين شانه خالي کند.

وي گفت: نبايد فراموش کرد رئيس جمهور در محضر نمايندگان ملت سوگند ياد کرده است که پاسدار مذهب رسمي کشور باشد و خود را وقف ترويج دين و اخلاق در جامعه بنمايد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا