گوناگون

پوستر شانزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، پوستر شانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد پنجشنبه شب با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی رونمایی شد.

صالحی در این مراسم ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت نمایشگاه های کتاب در بخش فرهنگی ابراز کرد: نمایشگاه های کتاب باید به بستر مناسبی برای تولید علم و دانش تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه باید از برگزاری نمایشگاه های کتاب برای عرضه محصولات فرهنگی به عموم مردم بهره برد، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه های کتاب در استانها فرصت مناسبی برای یک اتفاق و رویداد مهم فرهنگی برای افزایش دسترسی عمومی مردم به کتاب است.

صالحی مشهد را در حوزه های فرهنگی پیشگام خواند و ادامه داد: این شهر  قابلیت آن را دارد تا در مورد برگزاری نمایشگاه های کتاب برای سایر استان ها الگو باشد.

وی اظهار کرد: نمایشگاه های کتاب کانون و مرکز تمدن سازی است و باید به یک جشنواره بزرگ فرهنگی با محوریت کتاب تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر شانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد  اتخاذ شده است، گفت: این نمایشگاه از نظر کمیت و کیفیت در مقایسه با نمایشگاه های مشابه در کشور جایگاه خاصی دارد لذا خواستار توجه بیشتری از سوی مسئولان برای برگزاری هر چه بهتر آن هستیم.

سرابی ابراز کرد: شانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد با محوریت موسسات فرهنگی، شرکت تعاونی ناشران و سایر موسسات برگزار می شود.

حسین مسگرانی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی هم در ادامه از یازدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی همزمان با این نمایشگاه خبر داد و گفت: کمیته های مختلف برگزاری نمایشگاه تشکیل شده و برنامه های خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن آن ارائه کرده اند.

وی افزود: از معاون فرهنگی وزارت ارشاد برای  تخصصی تر برگزار کردن نمایشگاه کتاب مشهد و حضور ناشران حرفه ای در آن تقاضای مساعدت داریم چرا که خراسان رضوی این قابلیت نگاه ویژه تر در این زمینه را دارد .

گفتنی است؛ شانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد دوم تا 9 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا