گوناگون

2700 منطقه گردشگری در استان گلستان وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو شامگاه پنجشنبه در جمع سفرای خارجی میهمان جشنواره اقوام ایران زمین اظهار کرد: از 13 اقلیم در جهام ما در استان 9 اقلیم را دارا هستیم و با خلیج گرگان قریب 200 کیلومتر ساحل نیز در این استان وجود دارد.

وی با بیان این که سواحل استان آرام ترین و زیباترین وساحل است گفت: در بدترین شرایط جوی طول موج این سواحل به یک ونیم متر هم نمی رسد و این از ویژگیهای خاص این سواحل است.

صادقلو در ادامه بیان کرد: در این استان معادن سرشار نفت و گاز و ید وجود دارد و هزار و 700 نوع گیاه دارویی دراستان داریم که شرکت های دارویی  بسیار در این زمینه فعال هستند.

وی تصریح کرد: استان از نظر ظرفیت تجاری هم تا چند ماه آینده کرویدور شمالی – جنوبی در ریلی و دریایی می شود و به زودی خطوط ریلی ما با قزاقستان و ترکمنستان راه می افتد که از طریق آن به قزاقستان – روسیه و آسیای میانه متصل می شویم .

استاندار گلستان در ادامه افزود: در استان تولید 29 نوع محصول کشاورزی را داریم و سالانه گندم این استان نزدیک به یک میلیون تن تولید می شود و از برند بسیار بالایی برخوردار است.

وی در خصوص خط ریلی ایران – ترکمنستان و قزاقستان گفت: این ریل در درجه اول باری است و به تمام مسیرهایی که در داخل کشور وجود دارد، پیوند می خورد و در حال حاضر به مرز بازرگان هم پیوستگی ریلی وجود دارد ودر این ریل هدف بعدی ما حمل و نقل مسافر است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا