گوناگون

پیشرفت پروژه های مپنا در پارس جنوبی با تامین اعتبار تسریع می شود

81174465 5713433

به گزارش روز جمعه شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی؛ وحید معیر با بیان این که این شرکت سابقه حضور در بخش یوتیلیتی (تامین آب،برق،گازو بخار) فاز یک پارس جنوبی در سال 1381 را در کارنامه خود دارد، افزود: هم اکنون تعهد شرکت مپنا در فاز 13 پارس جنوبی شامل تاسیسات جانبی( یوتیلیتی)، اس آر یو و واحد تبرید گاز به پروپان با پیشرفت حدود 80 درصدی در حال انجام است و نسبت به سایر اعضای کنسرسیوم فعال در این پروژه، مپنا به طور قابل ملاحظه ای جلوتر است.

به گفته مدیر عامل بخش نفت و گاز گروه مپنا این شرکت در فاز 14 مانند فاز 13 پارس جنوبی ساخت بخش های یوتیلیتی، توربوکمپرسورهای صادرات گاز و اس آر یو را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در این فاز پیشرفت کار پروژه های مربوط به شرکت مپنا با بیش از 70 درصد در حال انجام است و در صورت حمایت مالی کارفرما طبق قرارداد، روند کار در این پروژه ها تسریع خواهد شد.

معیر افزود: هم اکنون شرکت مپنا بخش یوتیلیتی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را به اتمام رسانده و با 99.6 درصد پیشرفت در مرحله راه اندازی قرار دارد.

مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا گفت: این شرکت در فازهای 13 و 22 تا 24 میدان گازی پارس جنوبی نیز مسوولیت ساخت و نصب 8 توربوکمپرسور در هر فاز را برعهده دارد و تاکنون در هر فاز دو دستگاه از این توربوکمپرسورها را به کارفرما تحویل داده است.

ایران قصد دارد تا پایان برنامه چشم انداز 20 ساله روزانه در قالب 24 فاز پارس جنوبی بیش از ٨٠٠ میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک پارس جنوبی تولید کند و گوی سبقت را از شریک قطری خود برباید.

بر اساس این گزارش، ایران روزانه بیش از 300 میلیون متر مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی که در فاصله ١٢٠ کیلومتری ساحل عسلویه واقع شده است ، برداشت می کند.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند با راه اندازی هر فاز پارس جنوبی یک درصد به تولید ناخالص داخلی(GDP) کشور افزوده می شود.

اقتصام (1)1070**1561

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا