گوناگون

پیشنهادات نمایندگان مجلس اردبیل به وزرات کشور اعلام شد/محرومیت زدایی در صدر درخواست ها

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان و در فرصت سفر وزیر کشور به شهرستان مشگین شهر در جلسه شورای اداری این شهرستان نمایندگان شهرستان های مختلف به طرح دیدگاه ها و مطالبات خود پرداخته و  اصلی ترین خواسته های خود از یکی از مهمترین بازوهای اجرایی دولت را طرح کردند.

تغییر در تقسیمات کشوری، توجه به موضوع اشتغال و تعیین تکلیف استخدامی ها، حمایت دستگاه ها در برنامه های مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، بازنگری در سیاست های جذب مدیران دستگاه های دولتی، حمایت از محرومیت زدایی با هدف ممانعت از مهاجرت، فعال سازی مرزهای استان و ایجاد بازارچه های مرزی و بازنگری در اعتبارات استان و جایگاه این منطقه در برنامه ششم توسعه اهم درخواست های نمایندگان استان بود.

توسعه مناطق محروم در اولویت دولت باشد

در روز اول سفر وزیر کشور به استان اردبیل حضور وی در شهرستان مشگین شهر فرصتی بود که مسئولان این شهرستان به طرح مهم ترین خواسته های خود بپردازند.

بطوریکه در جلسه شورای اداری شهرستان مشگین شهر نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به ضرورت تمرکز دولت به توسعه مناطق محروم تاکید کرد.

یونس اسدی تصریح کرد: توسعه و پیشرفت باید از آبادسازی مناطق محروم آغاز شده و به سایر مناطق برسد.

وی تاکید کرد: این ضرورت در حالی است که سیاست‌های کلی اصل 44 مانع از سرمایه گذاری دولت در مناطق محروم شده و دست دولت را در این عرصه بسته است.

به گفته اسدی در ادامه عدم تمایل بخش خصوصی برای حضور در مناطق محروم به ویژه روستاها مشکلاتی را جهت توسعه این مناطق به وجود آورده است.

وی با بیان این که توسعه پایدار باید از روستاها آغاز شود، تصریح کرد: روستاها به عنوان کانون مولد کشور باید مورد توجه دولت قرار بگیرد زیرا بدون توسعه پایدار روستایی توسعه کشور ممکن نیست.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی معتقد است متولی اصلی توسعه پایدار استان‌ها وزرات کشور است و امید می‌رود با سفر وزیر کشور به استان بخشی از دغدغه‌های موجود رفع شود.

اسدی با بیان اینکه شهرستان مشگین شهر برخوردار از نعمت‌های بی‌نظیر خدادادی است، ادامه داد: بنای دعوت از وزیر کشور نیز مشاهده مشکلات این شهرستان از نزدیک بود.

وی عمده معضل این شهرستان را بالا بودن درصد بیکاری و معیشت پایین مردم عنوان کرد و افزود: با وجود خدمات صورت گرفته در این شهرستان باید اقدامات مناسبی برای خروج از بن بست آن تدبیر شود.

این نماینده در ادامه تأمین اعتبار برای تجهیز ساختمان چندمنظوره مدیریت بحران، احداث ساختمان جدید فرمانداری مشگین‌شهر و ایجاد پاسگاه پلیس‌ راه مشگین‌شهر به اردبیل را از دیگر خواسته‌های مردم این شهرستان از وزیر کشور عنوان کرد.

عدم استفاده بهینه از 93 کیلومتر مرز

در روز دوم سفر نیز رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در شورای اداری استان که با حضور وزیر کشور برگزار شده بود در طرح پیشنهادات خود به جایگاه نازل استان در بسیاری از شاخص های توسعه یافتگی تاکید کرد و گفت: با وجود برخورداری از پتانسیل در حوزه های صنعت، گردشگری و کشاورزی در بسیاری از شاخص ها از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

حجت الاسلام میر قسمت موسوی با تاکید به ضرورت توجه به این مسئله در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: ضروری است به صورت عادلانه نسبت به تصویب بودجه استان اقدام شود.

وی در عین حال به موانع تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان اشاره کرد و افزود: در رفع موانع تسهیل دهی به حوزه سرمایه گذاری دچار مشکلیم و بسیاری از وعده های طرح شده تاکنون عملی نشده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان گرمی از مناطق محروم استان است، اضافه کرد: این محرومیت را در عدم استفاده بهینه از 93 کیلومتر مرز می توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام موسوی در عین حال به عدم فعالیت گمرک اشاره کرد و افزود: بازارچه مصوب هیئت دولت دهم نیز در این شهرستان هنوز به جایی نرسیده است.

مهاجرت 30 هزار نفر از یک شهرستان تدبیر می خواهد

وی به ضرورت اجرای قول مساعد رئیس جمهور مبنی بر الحاق بخشی از شمال استان شامل شهرستان گرمی به منطقه آزاد تجاری تاکید کرد و افزود: در این منطقه محرومیت بیداد می کند و 83 روستا آب شرب مناسب ندارند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی مهاجرت 30 هزار نفر از یک شهرستان را نیازمند تدبیر از سوی وزرات کشور دانست و افزود: این موضوع یک آسیب امنیتی است و باید پیگیری شود.

وی در عین حال تکمیل آب رسانی موران را از اولویت های حوزه کاری خود برشمرد و شهر شدن مرکز بخش موران را که 10 سال از درخواست آن می گذرد و ارتقا بخش انگوت به شهرستان را بار دیگر طرح کرد.

حجت الاسلام موسوی معتقد است با وجود اینکه مجلس با دولت تعامل دارد اما در عمل دست اندازهایی ایجاد می شود که بسیاری از اهداف اجرایی نمی شود.

انتخاب مدیران بر اساس گرایشات سیاسی شایسته نیست

در مقابل از جمله مهم ترین درخواست های نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان بازنگری در نحوه گزینش نیروهای دستگاه های اجرایی بود.

حجت الاسلام حبیب برومند تصریح کرد: قرار بر این بود انتخاب مدیران با تعامل با نمایندگان باشد که در عمل این مقوله کمرنگ است.

وی یادآور شد: یکی از مسئولان سیاسی کشور بخشنامه کرده بود نیروهای اصلاح طلب شناسایی شوند و ما باید توجه داشته باشیم که گرایشات سیاسی نباید مبنای انتخاب افراد باشد.

وی با بیان اینکه بنده نماینده اصول گرای استان هستم و همواره اصول گرا بوده ام، خواستار تذکر وزارت کشور به این آسیب شد و تاکید کرد: برخی اصول گرایان اصلاح طلب می شوند و بر عکس اما باید ملاک افراد شایستگی در تصدی امور باشد.

اعتیاد در مرز ها نگران کننده است

حجت الاسلام برومند مهم ترین دغدغه اجتماعی حوزه کاری خود را اعتیاد عنوان کرد و افزود: اعتیاد در مرزها بی داد می کند و این موضوع نیازمند تدبیر جدی است.

نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس شورای اسلامی قاچاق کالای حرام و مواد مخدر را معضلی جدی خواند و افزود: برای مبارزه با اعتیاد اعتبار خواستیم که هنوز نداده اند.

وی همچنین به ضرورت ایجاد بازارچه مرزی اشاره کرد و بیان داشت: در دو نقطه بیله سوار و اصلاندوز می توان بازارچه ایجاد کرد که بیله سوار بازارچه دارد و تعطیل شده و بازارچه اصلاندوز با فعال سازی گمرک انتظار می رود فعال شود.

وی در عین حال از عدم سفر وزیر کشور به شهرستان های بیله سوار و پارس آباد گلایه کرد و گفت: بهانه هایی از جمله نبود بالگرد پذیرفته نیست و بهتر بود یا سفر به تمامی شهرستان ها باشد و یا اصلا سفری انجام نشود.

حجت الاسلام برومند دیگر پیشنهاد خود را بهسازی معابر عنوان کرد و افزود: انتظار می رود وزرات کشور حداقل برای بهسازی معابر اعتباری در نظر بگیرد.

وعده های طرح شده بررسی نمی شود

در این جلسه نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در کنار دو همتای کاری خود عمده مشکل استان را محرومیت دانست و گفت: در خلال معارفه استاندار فعلی اردبیل مواردی از سوی نمایندگان طرح شد و قرار بر پیگیری و اجرای آن بود.

مصطفی افضلی فرد تصریح کرد: نه تنها این درخواست ها اجرا نشده حتی امکان یا عدم امکان آن نیز به ما اعلام نمی شود.

وی تاکید دارد که وظیفه وزارت کشور پیگیری این درخواست ها توسط گروه مشخص کاری است تا نیازهای یک استان پاسخ بگیرد.

افضلی فرد از جمله مهمترین درخواست ها را تجدید نظر در چارت سازمانی و نیروی انسانی مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: با تاکید به زلزله خیز و سیل خیز بودن این استان ایجاد امداد هوایی، مکان یابی اضطراری، استمهال سه ساله وام های کشاورزی، اجرای سد های معیشتی و طرح های آبخیز داری، مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی و اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی انتظار می رود.

وی با اذعان به اینکه پایگاه چند منظوره امدادی فقط در چهار شهرستان دایر است خواستار فعال سازی در شش شهرستان دیگر شد.

پیشنهاد این نماینده در تقسیمات کشوری حوزه کاری خود تبدیل روستاهای خیارک، آرالوی بزرگ و کوچک به شهر بود که البته با انتقاد این نماینده مبنی بر تاخیر در اجرا نیز همراه شد.

وی اعتبارات مبارزه با اعتیاد را نیز کافی ندانست و افزود: در بخش عمران شهری نیز سال گذشته از سازمان شهرداری ها برای اعتبار ویژه شهرداران مناطق محروم تماس گرفته اند اما تاکنون تک ریالی پرداخت نشده است.

استخدام ما قانونی است

نماینده مردم اردبیل از دیگر موضوعات قابل پیگیری توسط وزرات کشور را حل مشکلات استخدامی اردبیل دانست و افزود: دولت مسئول مستقیم استخدام ها است و اینکه برخی استخدام های غیر قانونی انجام شده نباید مانع از آغاز به کار استخدام های قانونی شود.

افضلی فرد تصریح کرد: در اعلام وضعیت استخدامی های بلاتکلیف گفته شده اسفند ماه حکم زده می شود و از سال آینده مشغول به کار می شوند که با توجه به اهمیت موضوع قویا از وزرات کشور تحقق آن را خواستاریم.

وی همچنین موضوع قابل توجه دیگر را تبعیض در تسهیلات صندوق توسعه ملی عنوان کرد و افزود: وقتی کف اعتبارات از 500 میلیون تومان به پنج میلیارد تومان افزایش یافته یعنی عملا دست استان هایی مانند اردبیل کوتاه شده است.

این نماینده تاکید دارد که باید در عملکرد صندوق و سیاست گذاری بازنگری شده و صندوق از استان های محروم حمایت کند.

سرمایه گذار در شهرستان محروم نمی ماند

در عین حال نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی نیز از جمله مشکلات عمده استان را ناتوانی در جذب سرمایه گذار به دلیل محرومیت و نبود زیر ساخت ها می داند.

جلیل جعفری با بیان اینکه هر هفته یک سرمایه گذار را مجاب می کنیم بیاید، اضافه کرد: به دلیل نبود زیر ساخت و مشوق سرمایه گذار به شهرستان محروم نمی آید و اگر بیاید نمی ماند.

وی اضافه کرد: انتظار می رود در برنامه ششم این استان به عنوان منطقه محروم شناخته شود و اگر کل استان مقدور نبود برخی شهرستان ها مناطق محروم در نظر گرفته شوند.

وی با اشاره به مشکلات بیکاری در شهرستان خلخال، راهکار حل مشکل را سرمایه گذاری دانست و در عین حال تاکید کرد: مشوقی وجود ندارد که سرمایه گذار جذب شود.

جعفری تخفیف مالیات و حمایت از توسعه زیر ساخت ها را ضروری دانست و بیان داشت: انتظار می رود در برنامه ششم توسعه نیز سهم مناسبی برای استان در نظر گرفته شود.

این نماینده بی توجهی به تخصیص تسهیلات خسارت کشاورزی را از مشکلات عمده حوزه کاری خود برشمرد و تصریح کرد: 70 درصد مردم این استان از ناحیه کشاورزی امرار معاش می کنند و ما از ناحیه سیل 91 و سرمازدگی سال 92 تک ریالی تا به امروز ندیدم.

وی خواستار تامین اعتبار لازم برای جبران خسارت کشاورزی این منطقه شد و تاکید کرد: برخی شهرستان ها اعتباراتی دریافت کرده اند و باید مسئولان نیز به تخصیص عادلانه توجه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان و در فرصت سفر وزیر کشور به شهرستان مشگین شهر در جلسه شورای اداری این شهرستان نمایندگان شهرستان های مختلف به طرح دیدگاه ها و مطالبات خود پرداخته و  اصلی ترین خواسته های خود از یکی از مهمترین بازوهای اجرایی دولت را طرح کردند.

تغییر در تقسیمات کشوری، توجه به موضوع اشتغال و تعیین تکلیف استخدامی ها، حمایت دستگاه ها در برنامه های مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، بازنگری در سیاست های جذب مدیران دستگاه های دولتی، حمایت از محرومیت زدایی با هدف ممانعت از مهاجرت، فعال سازی مرزهای استان و ایجاد بازارچه های مرزی و بازنگری در اعتبارات استان و جایگاه این منطقه در برنامه ششم توسعه اهم درخواست های نمایندگان استان بود.

توسعه مناطق محروم در اولویت دولت باشد

در روز اول سفر وزیر کشور به استان اردبیل حضور وی در شهرستان مشگین شهر فرصتی بود که مسئولان این شهرستان به طرح مهم ترین خواسته های خود بپردازند.

بطوریکه در جلسه شورای اداری شهرستان مشگین شهر نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به ضرورت تمرکز دولت به توسعه مناطق محروم تاکید کرد.

یونس اسدی تصریح کرد: توسعه و پیشرفت باید از آبادسازی مناطق محروم آغاز شده و به سایر مناطق برسد.

وی تاکید کرد: این ضرورت در حالی است که سیاست‌های کلی اصل 44 مانع از سرمایه گذاری دولت در مناطق محروم شده و دست دولت را در این عرصه بسته است.

به گفته اسدی در ادامه عدم تمایل بخش خصوصی برای حضور در مناطق محروم به ویژه روستاها مشکلاتی را جهت توسعه این مناطق به وجود آورده است.

وی با بیان این که توسعه پایدار باید از روستاها آغاز شود، تصریح کرد: روستاها به عنوان کانون مولد کشور باید مورد توجه دولت قرار بگیرد زیرا بدون توسعه پایدار روستایی توسعه کشور ممکن نیست.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی معتقد است متولی اصلی توسعه پایدار استان‌ها وزرات کشور است و امید می‌رود با سفر وزیر کشور به استان بخشی از دغدغه‌های موجود رفع شود.

اسدی با بیان اینکه شهرستان مشگین شهر برخوردار از نعمت‌های بی‌نظیر خدادادی است، ادامه داد: بنای دعوت از وزیر کشور نیز مشاهده مشکلات این شهرستان از نزدیک بود.

وی عمده معضل این شهرستان را بالا بودن درصد بیکاری و معیشت پایین مردم عنوان کرد و افزود: با وجود خدمات صورت گرفته در این شهرستان باید اقدامات مناسبی برای خروج از بن بست آن تدبیر شود.

این نماینده در ادامه تأمین اعتبار برای تجهیز ساختمان چندمنظوره مدیریت بحران، احداث ساختمان جدید فرمانداری مشگین‌شهر و ایجاد پاسگاه پلیس‌ راه مشگین‌شهر به اردبیل را از دیگر خواسته‌های مردم این شهرستان از وزیر کشور عنوان کرد.

عدم استفاده بهینه از 93 کیلومتر مرز

در روز دوم سفر نیز رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در شورای اداری استان که با حضور وزیر کشور برگزار شده بود در طرح پیشنهادات خود به جایگاه نازل استان در بسیاری از شاخص های توسعه یافتگی تاکید کرد و گفت: با وجود برخورداری از پتانسیل در حوزه های صنعت، گردشگری و کشاورزی در بسیاری از شاخص ها از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

حجت الاسلام میر قسمت موسوی با تاکید به ضرورت توجه به این مسئله در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: ضروری است به صورت عادلانه نسبت به تصویب بودجه استان اقدام شود.

وی در عین حال به موانع تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان اشاره کرد و افزود: در رفع موانع تسهیل دهی به حوزه سرمایه گذاری دچار مشکلیم و بسیاری از وعده های طرح شده تاکنون عملی نشده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان گرمی از مناطق محروم استان است، اضافه کرد: این محرومیت را در عدم استفاده بهینه از 93 کیلومتر مرز می توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام موسوی در عین حال به عدم فعالیت گمرک اشاره کرد و افزود: بازارچه مصوب هیئت دولت دهم نیز در این شهرستان هنوز به جایی نرسیده است.

مهاجرت 30 هزار نفر از یک شهرستان تدبیر می خواهد

وی به ضرورت اجرای قول مساعد رئیس جمهور مبنی بر الحاق بخشی از شمال استان شامل شهرستان گرمی به منطقه آزاد تجاری تاکید کرد و افزود: در این منطقه محرومیت بیداد می کند و 83 روستا آب شرب مناسب ندارند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی مهاجرت 30 هزار نفر از یک شهرستان را نیازمند تدبیر از سوی وزرات کشور دانست و افزود: این موضوع یک آسیب امنیتی است و باید پیگیری شود.

وی در عین حال تکمیل آب رسانی موران را از اولویت های حوزه کاری خود برشمرد و شهر شدن مرکز بخش موران را که 10 سال از درخواست آن می گذرد و ارتقا بخش انگوت به شهرستان را بار دیگر طرح کرد.

حجت الاسلام موسوی معتقد است با وجود اینکه مجلس با دولت تعامل دارد اما در عمل دست اندازهایی ایجاد می شود که بسیاری از اهداف اجرایی نمی شود.

انتخاب مدیران بر اساس گرایشات سیاسی شایسته نیست

در مقابل از جمله مهم ترین درخواست های نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان بازنگری در نحوه گزینش نیروهای دستگاه های اجرایی بود.

حجت الاسلام حبیب برومند تصریح کرد: قرار بر این بود انتخاب مدیران با تعامل با نمایندگان باشد که در عمل این مقوله کمرنگ است.

وی یادآور شد: یکی از مسئولان سیاسی کشور بخشنامه کرده بود نیروهای اصلاح طلب شناسایی شوند و ما باید توجه داشته باشیم که گرایشات سیاسی نباید مبنای انتخاب افراد باشد.

وی با بیان اینکه بنده نماینده اصول گرای استان هستم و همواره اصول گرا بوده ام، خواستار تذکر وزارت کشور به این آسیب شد و تاکید کرد: برخی اصول گرایان اصلاح طلب می شوند و بر عکس اما باید ملاک افراد شایستگی در تصدی امور باشد.

اعتیاد در مرز ها نگران کننده است

حجت الاسلام برومند مهم ترین دغدغه اجتماعی حوزه کاری خود را اعتیاد عنوان کرد و افزود: اعتیاد در مرزها بی داد می کند و این موضوع نیازمند تدبیر جدی است.

نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس شورای اسلامی قاچاق کالای حرام و مواد مخدر را معضلی جدی خواند و افزود: برای مبارزه با اعتیاد اعتبار خواستیم که هنوز نداده اند.

وی همچنین به ضرورت ایجاد بازارچه مرزی اشاره کرد و بیان داشت: در دو نقطه بیله سوار و اصلاندوز می توان بازارچه ایجاد کرد که بیله سوار بازارچه دارد و تعطیل شده و بازارچه اصلاندوز با فعال سازی گمرک انتظار می رود فعال شود.

وی در عین حال از عدم سفر وزیر کشور به شهرستان های بیله سوار و پارس آباد گلایه کرد و گفت: بهانه هایی از جمله نبود بالگرد پذیرفته نیست و بهتر بود یا سفر به تمامی شهرستان ها باشد و یا اصلا سفری انجام نشود.

حجت الاسلام برومند دیگر پیشنهاد خود را بهسازی معابر عنوان کرد و افزود: انتظار می رود وزرات کشور حداقل برای بهسازی معابر اعتباری در نظر بگیرد.

وعده های طرح شده بررسی نمی شود

در این جلسه نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در کنار دو همتای کاری خود عمده مشکل استان را محرومیت دانست و گفت: در خلال معارفه استاندار فعلی اردبیل مواردی از سوی نمایندگان طرح شد و قرار بر پیگیری و اجرای آن بود.

مصطفی افضلی فرد تصریح کرد: نه تنها این درخواست ها اجرا نشده حتی امکان یا عدم امکان آن نیز به ما اعلام نمی شود.

وی تاکید دارد که وظیفه وزارت کشور پیگیری این درخواست ها توسط گروه مشخص کاری است تا نیازهای یک استان پاسخ بگیرد.

افضلی فرد از جمله مهمترین درخواست ها را تجدید نظر در چارت سازمانی و نیروی انسانی مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: با تاکید به زلزله خیز و سیل خیز بودن این استان ایجاد امداد هوایی، مکان یابی اضطراری، استمهال سه ساله وام های کشاورزی، اجرای سد های معیشتی و طرح های آبخیز داری، مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی و اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی انتظار می رود.

وی با اذعان به اینکه پایگاه چند منظوره امدادی فقط در چهار شهرستان دایر است خواستار فعال سازی در شش شهرستان دیگر شد.

پیشنهاد این نماینده در تقسیمات کشوری حوزه کاری خود تبدیل روستاهای خیارک، آرالوی بزرگ و کوچک به شهر بود که البته با انتقاد این نماینده مبنی بر تاخیر در اجرا نیز همراه شد.

وی اعتبارات مبارزه با اعتیاد را نیز کافی ندانست و افزود: در بخش عمران شهری نیز سال گذشته از سازمان شهرداری ها برای اعتبار ویژه شهرداران مناطق محروم تماس گرفته اند اما تاکنون تک ریالی پرداخت نشده است.

استخدام ما قانونی است

نماینده مردم اردبیل از دیگر موضوعات قابل پیگیری توسط وزرات کشور را حل مشکلات استخدامی اردبیل دانست و افزود: دولت مسئول مستقیم استخدام ها است و اینکه برخی استخدام های غیر قانونی انجام شده نباید مانع از آغاز به کار استخدام های قانونی شود.

افضلی فرد تصریح کرد: در اعلام وضعیت استخدامی های بلاتکلیف گفته شده اسفند ماه حکم زده می شود و از سال آینده مشغول به کار می شوند که با توجه به اهمیت موضوع قویا از وزرات کشور تحقق آن را خواستاریم.

وی همچنین موضوع قابل توجه دیگر را تبعیض در تسهیلات صندوق توسعه ملی عنوان کرد و افزود: وقتی کف اعتبارات از 500 میلیون تومان به پنج میلیارد تومان افزایش یافته یعنی عملا دست استان هایی مانند اردبیل کوتاه شده است.

این نماینده تاکید دارد که باید در عملکرد صندوق و سیاست گذاری بازنگری شده و صندوق از استان های محروم حمایت کند.

سرمایه گذار در شهرستان محروم نمی ماند

در عین حال نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی نیز از جمله مشکلات عمده استان را ناتوانی در جذب سرمایه گذار به دلیل محرومیت و نبود زیر ساخت ها می داند.

جلیل جعفری با بیان اینکه هر هفته یک سرمایه گذار را مجاب می کنیم بیاید، اضافه کرد: به دلیل نبود زیر ساخت و مشوق سرمایه گذار به شهرستان محروم نمی آید و اگر بیاید نمی ماند.

وی اضافه کرد: انتظار می رود در برنامه ششم این استان به عنوان منطقه محروم شناخته شود و اگر کل استان مقدور نبود برخی شهرستان ها مناطق محروم در نظر گرفته شوند.

وی با اشاره به مشکلات بیکاری در شهرستان خلخال، راهکار حل مشکل را سرمایه گذاری دانست و در عین حال تاکید کرد: مشوقی وجود ندارد که سرمایه گذار جذب شود.

جعفری تخفیف مالیات و حمایت از توسعه زیر ساخت ها را ضروری دانست و بیان داشت: انتظار می رود در برنامه ششم توسعه نیز سهم مناسبی برای استان در نظر گرفته شود.

این نماینده بی توجهی به تخصیص تسهیلات خسارت کشاورزی را از مشکلات عمده حوزه کاری خود برشمرد و تصریح کرد: 70 درصد مردم این استان از ناحیه کشاورزی امرار معاش می کنند و ما از ناحیه سیل 91 و سرمازدگی سال 92 تک ریالی تا به امروز ندیدم.

وی خواستار تامین اعتبار لازم برای جبران خسارت کشاورزی این منطقه شد و تاکید کرد: برخی شهرستان ها اعتباراتی دریافت کرده اند و باید مسئولان نیز به تخصیص عادلانه توجه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا