گوناگون

پیشگیری و تناسب جرم و مجازات از شاخص های قانون جدید مبارزه با قاچاق است

81169950 5706051

حبیب الله حقیقی که به منظور بازدید از مبادی مرزی استان کرمانشاه و دیدار با مدیریت ارشد استان دوشنبه شب وارد فرودگاه کرمانشاه شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچه اقدامات پیشگیرانه را بیشتر تقویت کنیم شاهد کاهش محسوس در قاچاق کالا و ارز خواهیم بود.

وی ادامه داد: قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ششم اسفند سال گذشته ابلاغ شده اما برای اجرای کامل لازم است آیین نامه های لازم تدوین شود که این کار سه ماه زمان خواهد برد ولی خوشبین هستیم که بزودی تدوین آیین نامه ها به اتمام برسد و اجرای این قانون رسما آغاز شود.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین در پاسخ به این سووال که هدف از سفر به استان مرزی کرمانشاه چیست، گفت: کرمانشاه در حوزه ماموریت های ما دارای موقعیتی حساس و مهم است بنابراین بازدید از مرزهای استان و اشراف به مسایل آن برای ما دارای اهمیت است.

حقیقی افزود: در این سفر علاوه بر بازدید از مرزها، بررسی مشکلات مرزهای استان کرمانشاه و نیز کمک به رفع موانع مرزی را مدنظر قرار خواهیم داد.

استان کرمانشاه با 360 کیلومتر مرز مشترک با دو بخش کرد و عرب نشین عراق و بازارچه های پرویزخان، شوشمی، شیخ صله و مرز بین المللی خسروی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق دارد.

پدیده قاچاق کالا و سوخت یکی از مشکلات مناطق مرزی استان کرمانشاه است.

571/567 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا