Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

پیش‌ بینی‌ های استیون هاوکینگ از آینده ای ترسناک برای بشر خبر می دهد ؟

پیش‌ بینی‌ های استیون هاوکینگ در حالی از آینده ای ترسناک برای بشر خبر می دهد که وی بارها در خصوص وضعیت سیاره زمین در آینده ای نزدیک و چالش های زیستن در آن خبر داده است . بنابراین اگر پیش‌ بینی‌ های استیون هاوکینگ درست باشد، انسان برای ادامه حیات در زمین نمی تواند برای مدتی طولانی دوام بیاورد.

این فیزیکدان و اخترشناس که به‌ تازگی و در 76 سالگی، پس از 52  سال زندگی با بیماری تخریب پیشرونده و غیر قابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی ALS از دنیا رفت و حالا پیش‌ بینی‌ های استیون هاوکینگ از آینده ای ترسناک برای بشر، آخرین میراث به‌ جا‌مانده از او است که بشر برای بقا باید از او استفاده کند.

پیش‌ بینی‌ های استیون هاوکینگ

یکی از پیش‌ بینی‌ های استیون هاوکینگ مهاجرت از زمین به سیاره ای دیگر است  :

اگر بخواهیم بشریت تا یک میلیون سال دیگر ادامه پیدا کند، آینده بسیار سخت خواهد گذشت؛ به‌گونه‌ای که هیچ کس تا‌به‌حال ندیده است. جای کافی روی زمین رو به اتمام است و برای زندگی باید جهان‌ها‌ی دیگر را در نظر بگیریم. زمان کشف منظومه‌ها‌ی خورشیدی دیگر رسیده است. من باور دارم که ترک زمین و پراکنده شدن، تنها راه نجات ما است و د توضیحی بیشتر عنوان کرده و گفته امیدوارم چالشی که برای همه‌ی ما وجود دارد، تمامی ملت‌ها را متحد کند. یک برنامه‌ی فضایی جدید می‌تواند مردم (جوانان) را به اخترفیزیک و کیهان‌شناسی ترغیب کند.

با این حال استیون هاوکینگ یک برنامه‌ی زنجیره‌ ای برای ما به‌ جا گذاشته و این که  ملت‌ ها باید در سال ۲۰۲۰ منجمانی به ماه بفرستند و باید بتوانیم در سال ۲۰۲۵ به مریخ برویم.

از دیگر پیش‌ بینی‌ های استیون هاوکینگ به قدرت رسیدن هوش مصنوعی است : 

استیون هاوکینگ گفته است که دیگر آب از سرمان گذشته است. ما باید فناوری هوش مصنوعی را روز‌ به‌ روز بیش‌ تر ارتقاء بدهیم؛ اما باید در مورد خطرات حقیقی آن نیز بیاندیشیم. ترس من از این است که روزی، هوش مصنوعی به‌ کل جای بشریت را بگیرد. اگر افرادی ویروس‌ها‌ی کامپیوتری طراحی کرده‌اند، فردی هم [در آینده] وجود خواهد داشت که بتواند هوش مصنوعی با قابلیت تأیید و تکرار خودکار طراحی کند. این نوع جدید زندگی بشر در آینده خواهد بود.

از آنجایی که هوش مصنوعی قسمت بزرگی از زندگی بشر را به‌ دست خواهد گرفت، هاوکینگ تنها کسی نیست که در این مورد ابراز نگرانی کرده است. اما راه حل‌ها‌یی نیز وجود دارد.

پیش‌ بینی‌ های استیون هاوکینگ

از دیگر پیش‌ بینی‌ های استیون هاوکینگ خود نابودی بشر است :

هاوکینگ در رویدادی در دانشگاه کمبریج در سال ۲۰۱۶  گفته بود که به‌ زودی زمین برای زندگی ما بسیار کوچک خواهد شد. جمعیت جهانی روز‌ به‌ روز در حال افزایش است و به مرز هشدار رسیده. ما در خطر خود‌ نابودی هستیم. من در مورد زندگی آینده و طولانی‌مدت موجودات، خوش‌ بین نیستم. 

پیش‌بینی دیگر هاوکینگ در خصوص شرایط اقلیمی زمین است :

هاوکینگ در زمان حیاتش به BBC گفته بود که ما به نقطه‌ای نزدیک شده‌ایم که گرما‌ی جهانی قابل بازگشت نیست. کار ترامپ، شرایط زمین را شبیه زهره می‌کند؛ به‌صورتی که دما به ۲۵۰ درجه برسد و باران اسید سولفوریک ببارد.تغییرات اقلیمی یکی از بزرگ‌ ترین خطرات پیش روی ما است و اگر هم‌اکنون اقدام کنیم، می‌توانیم از آن دور شویم. دونالد ترامپ با انکار تأثیرات تغییر اقلیم و مخالفت با اقدامات اقلیمی، تأثیرات مخربی بر سیاره‌ی زیبا‌ی ما خواهد گذاشت و زندگی ما و کودکانمان را به خطر خواهد انداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا