گوناگون

پیش بینی صادرات 3500 تن ماهیان گرمابی از کرمانشاه به عراق ‌

مدیرکل شیلات کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال صادرات ماهیان گرمابی تولیدی در استان به کشور عراق به 3500 تن برسد.

کیومرث شهبازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه سال گذشته 2500 تن انواع ماهیان گرمابی از استان کرمانشاه به کشور عراق صادر شد، گفت: پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 3500 تن برسد.

مدیرکل شیلات کرمانشاه افزود: سال گذشته همچنین 300 تن ماهی قزل آلا از استان کرمانشاه به کشور عراق صادر شد که امیدواریم این رقم در سال جاری افزایش یابد.

وی کیفیت ماهیان گرمابی و سردآبی تولیدی در استان را بالا ارزیابی کرد و گفت: کیفیت بالای این محصولات سبب شده تا بازار پسندی خوبی داشته باشند و همین مسئله جای پای صادرات محصولات شیلاتی استان در کشور عراق را محکم کرده است.

شهبازی گفت: بالای 90 درصد محصولات شیلاتی تولیدی در مجتمع شهدای قصرشیرین روانه بازارهای عراق می‌شود و از این حیث از نظر صادرات محصولات شیلاتی مشکلی نداریم.

شهبازی با بیان اینکه تاکنون عمده محصولات شیلاتی تولیدی در استان از مرز شلمچه روانه بازارهای کشور عراق می‌شد، گفت: بر اساس تصمیم گیری‌های اخیر مسئولین ارشد استان و برنامه ریزی های انجام گرفته، مقرر شده تا ماشین حمل محصولات شیلاتی ضمن رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای بدون تخلیه و به طور مستقیم از مرزهای استان وارد عراق شود.

وی در ادامه ارائه مقالات و بروشور‌های مختلف به زبان های کردی و انگلیسی را در راستای فرهنگ سازی مصرف انواع محصولات شیلاتی بین مردم کشور عراق اثرگذار دانست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا