گوناگون

پیمانکار پروژه تله کابین گرگان در ابتدای عملیات اجرایی انصراف داد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ربیعی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: شرکت آریان پارسه وابسته به جهاد نصر پیمانکار پروژه تله کابین گرگان بود که قرار بود ظرف مدت 10سال کلیه مبلغ قرارداد را به شهرداری بپردازد.

وی ادامه داد: تاکنون 2هزار متر زمین به مبلغ 4میلیارد تومان که در مجاور هتل باباطاهر قرار داشت توسط این شرکت خریداری شده بود که با این شرایط شهرداری باید هزینه پیمانکار را با احتساب سود بانکی به پیمانکار بپردازد.

ربیعی با بیان اینکه بخشی از زمین تله کابین به اداره منابع طبیعی تعلق داشت، بیان کرد: منابع طبیعی با واگذاری عرصه به مدت 15سال به شهرداری موافقت کرده که این شرکت با چنین شرایطی حاضر به ادامه همکاری نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی گرگان مصمم به اجرای تله کابین در مرکز استان هستند، اضافه کرد: در حال حاضر شهردار در حال رایزنی  و گفتگو با مدیر عامل شرکت تله کابین نمک آبرود و گیلان است.

این عضو شورا در توضیح پروژه تله کابین گفت: طول این تله کابین حدود دو کیلومتر است که از تپه استالی شروع و تا بعد از تپه نور الشهدا ادامه می یابد.

وی همچنین به تشکیل شرکت سرمایه گذاری در شورای اسلامی شهر گرگان اشاره کرد و اظهار داشت: اساسنامه این شرکت از سوی وزارت کشور ارسال شده و در مرحله مصوب شدن برای اجرااست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار امیدواری کرد: با تصویب و اجرای این شرکت بتواند در جذب سرمایه گذار و مشارکت بیش از پیش سرمایه گذاران در پروژه های شهرداری موثر باشد.

وی همچنین به عدم استقبال سرمایه گذاران از احداث شهر بازی در هزارپیچ اشاره کرد و افزود: با خروج هزار پیچ از محدوده گرگان و قرار گرفتن آن در حریم مرکز استان، از ساخت و سازهای غیر مجاز در سوگله جلوگیری می شود و امیدواریم بتوانیم در 30هکتار از اراضی تملک شده در هزارپیچ طرح های گردشگری در شان مردم گرگان اجرا کنیم.

سخنگوی شورا در توضیح افزایش نرخ کرایه تاکسی، اذعان داشت: در نرخ جدید کرایه ها نفع مسافر و رانندگان تاکسی رعایت شده است و نرخ های کرایه در مسیرهای مختلف بین 300تا 700تومان تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مسیرهای مختلف بین 14 تا 25درصد افزایش نرخ داشته ایم و فقط یک مسیر با نرخ 33درصد مصوب شد.

ربیعی اضافه کرد: شهرداری در حال حاضر تمام تصمیمات را بر مبنای بودجه سالجاری طراحی و اجرا می کنند و در حال حاضر مطالعات 6تقاطع غیر همسطح در دست اقدام است و 3تقاطع تا پایان سالجاری کلنگ زنی می شود.

وی همچنین از انجام مزایده برای واگذاری هتل شهرداری نهارخوران به سرمایه گذار جدید خبر داد و افزود: این هتل با یک مصوبه کلی در دوره اول شورای اسلامی شهر به یک سرمایه گذار واگذار شده بود و قرارداد با وی مصوبه شورا را نداشت.

وی با بیان اینکه این هتل طبق مصوبه کلی به مزایده گذاشتن به سرمایه گذار واگذار شده بود، گفت: شهردار در اولین اقدام بعد از 12 سال این قرارداد را اقاله کرده و مقرر شده شهرداری مخارج سرمایه گذار در خصوص انجم سازه ایی پرداخت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا