گوناگون

چایپاره دارنده‌ی رتبه‌ی نخست کشوری در استخراج سنگ مرمریت

فرماندار چایپاره گفت: چایپاره رتبه‌ی نخست کشوری استخراج سنگ مرمریت را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، مهندس «اصغری» در جریان بازدید از معادن این شهرستان با اعلام مطلب فوق افزود: سنگ مرمریت سنگ تزئینی و زینتی است که در اکثر نقاط کشور معدن‌های فراوانی دارد و معادن موجود در چایپاره این منطقه را به قطب تولید سنگ مرمریت در کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان تعداد و کم و کیف معادن این شهرستان گفت: این شهرستان 25 معدن فعال دارد که 400 نفر در آن اشتغال دارند که از این تعداد 15معدن در زمینه‌ی سنگ مرمریت سالانه 257 هزار تن سنگ مرمریت استخراج می‌کنند که بیشترین درصد تولید را در این استان و البته در کشور به خود اختصاص داده است.

فرماندار چایپاره با بیان اینکه اکتشاف و استخراج از معادن مشکلات فراوانی دارد، گفت: همه‌ی این مشکلات که اعم از رساندن وسائل حیاتی برای گذراندن امور زندگی کارکنان، هموار کردن راه برای آمد و شد، فراهم کردن سوخت کافی برای ماشین‌آلات، نشأت کرفته از تورم و درست اجرا نشدن برخی قوانین کشوری است که بهره‌وری نامناسب و عدم فرآوری استخراج‌های معدنی نیز از این علت سرچشمه می‌گیرد.

اصغری با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در مهار تورم موثرند، گفت : باید برا ی سرمایه‌گذاران شرایط آسان را برای سرمایه‌گذاری در این معادن و پروژه‌های شهرستان فراهم کنیم تا بسیاری از مشکلات شهرستان برطرف شود، باید امنیت را برای سرمایه‌گذار فراهم کرد.

وی با بیان راهبردهایی برای برطرف کردن مشکلات معادن شهرستان گفت: در این راستا حل مشکل بوروکراسی از مسائل و مشکلات مهم معادن است هم‌چنین باید انجمن‌هایی برای برطرف کردن مشکلات بهره‌برداران از معادن تشکیل شود.

فرماندار چایپاره با اشاره به مقابله با خام‌فروشی خاطرنشان کرد: در این معادن فقط استخراج انجام می‌شود و حمل آن تا استان‌های دیگری که دستگاه‌های فرآوری را دارند کلی هزینه‌بر است که برای حل این مشکل می‌توان در دولت «تدبیر و امید» این دستگاه‌ها را فراهم کرد یا به فکر شهرک فرآوری برای این معادن بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا