گوناگون

چرایی افزایش سوانح ریلی در استان سمنان؟

مدیرکل راه آهن شمال‌شرق گفت: عبور چند سانتیمتری از چراغ قرمز در خطوط ریلی سانحه ریلی تلقی می‌شود.

حمید درباغ عنبران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، اظهار کرد: در خصوص حادث شدن سوانح ریلی، پارامترهای زیادی دخیل است اگر چه تعاریف سوانح ریلی با غیرریلی نیز متفاوت است و به طور مثال گذر از چراغ قرمز در خطوط ریلی حتی به اندازه‌ی چند سانتی‌متر، ولو اینکه هیچ برخوردی نیز اتفاق نیفتاده باشد به عنوان یک سانحه تلقی می‌شود.

درباغ عنبران همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی ازدیاد حوادث خطوط ریلی در استان طی سال جاری که منجر به استعفای مدیرکل پیشین راه‌آهن شمال‌شرق نیز شد، گفت: در برخی سوانح عوامل جوی نیز دخیل هستند بطور مثال شدت گرما یا شدت سرما که موجب شکستگی و یا انحراف ریل می‌شود، ضمن آنکه عوامل انسانی نیز در رخداد سوانح تاثیرگذار هستند.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق با اشاره به تدوین برنامه‌ای در خصوص کاهش و جلوگیری از وقوع سوانح ریلی در این اداره کل اظهار کرد: افزایش آموزش نیرو‌های انسانی، افزایش مراقبت‌ها و ارتقاء ایمنی و همچنین تاکید بر سرکشی‌های مستمر و… از جمله تمهیداتی است که برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع حوادث ریلی در این برنامه پییش‌بینی شده است.

عنبران با بیان اینکه سفرهای ریلی از ایمن‌ترین سفرها محسوب می‌شوند، تصریح کرد: هر چند به نسبت سایر بخش‌های حمل و نقلی، تعدد اعداد سوانح ریلی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و معمولا رقم ناچیزی است اما با توجه به عوامل سانحه‌ساز و دیدگاه ایمن بودن سفرهای ریلی در راه آهن شمال‌شرق کشور تلاش می‌کنیم که سوانح را تا حد امکان کاهش داده و این رقم را به صفر برسانیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق تصریح کرد: در پنج ماهه اول سال گذشته، فقط دو مورد سانحه ریلی مهم در شمال‌شرق کشور اتفاق افتاد اما در سه ماهه اول سال جاری، آمار حوادث ریلی در این منطقه به چهار مورد رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، از ابتدای سال جاری تاکنون چندین برخورد قطار و خروج قطار از ریل در محدوده راه‌آهن شمال‌شرق به وقوع پیوست که حادثه ایستگاه امروان دامغان که به مرگ یک و مجروح شدن بیش از 20 مسافر انجامید و منجر به استعفای مدیرکل پیشین راه‌آهن شمال‌شرق نیز شد و حادثه قطار در شاهرود و میامی نیز از این جمله‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا