گوناگون

چرایی نبود دوربین در تمام مهدکودک‌ها

خانواده‌ها به خاطر مشغله کاری و یا هر دلیل دیگری مجبور می‌شوند فرزندانشان را در خردسالی به دست مربیان مهدکودک‌ها بسپارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، با فرزندمان در مهدکودک چگونه رفتار می‌کنند؟ چگونه آموزش می‌دهند؟ چگونه مراقبت می‌کنند؟ غذایش را به موقع می‌دهند؟ همگی سئوال‌هایی است که ذهن خانواده‌ها را مشغول می‌کند و اخیرأ اتفاق تلخ مهدکودکی در اردبیل، نگرانی‌ها را بین والدین کودکان بیشتر کرده است.

محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود 1000 واحد مهدکودک شهری و روستایی در استان به خبرنگار ایسنا گفت: در تمامی شهرستان‌ها و اکثر روستاهای استان مهدکودک‌ها فعالیت می‌کنند.

وی از نظارت دقیق بهزیستی بر فعالیت مهدکودک‌های استان خبر داد و افزود: کارشناسان بهزیستی شهرستان‌ها، معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان، کانون همیاری مهدکودک‌ها و تیم تخصصی نظارتی با حضور مدیرکل بهزیستی بر فعالیت مهدکودک‌ها نظارت می کنند.

ارشدزاده از درجه‌بندی مهدکودک‌ها خبر داد و افزود: نتیجه نظارت و بررسی‌های دقیق اکیپ‌های نظارتی، درجه‌بندی و تعیین شهریه مهدکودک‌ها بر اساس درجه‌شان است.

وی ادامه داد: بر اساس شهریه مصوب بهزیستی استان، هزینه نگهداری تمام وقت مهدکودک‌های درجه یک برای یک ماه 105 هزار تومان، درجه دو 95 هزار تومان و درجه سه 85 هزار تومان است و همچنین هزینه نگهداری نیمه وقت مهدکودک‌های درجه یک 98 هزار تومان، درجه دو 86 هزار تومان و درجه سه 75 هزار تومان است که پول تغذیه و سایر موارد بر این مبالغ افزوده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در خصوص نوع آموزش کودکان در مهدکودک‌ها، گفت: پکیج آموزشی را در اختیار مهد کودک‌ها قرار داده‌ایم که شامل ابزارهای آموزشی در تمامی زمینه‌هاست.

وی در رابطه با تجهیز مهدکودک‌ها به دوربین مداربسته، اظهار کرد: مهدکودک‌های روستایی به دلیل مشکلات مالی و کمبود امکانات نمی‌توانند هزینه دوربین را متحمل شوند، این مشکل مالی در شهرها هم وجود دارد و حدود 65 درصد مهدکودک‌های شهری مجهز به سیستم دوربین مداربسته هستند که تجهیز تمامی مهدکودک‌ها به دوربین مداربسته در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی افزود: استیجاری بودن مکان مهدکودک‌ها نیز مزید بر علت است تا صاحبان مهدکودک‌ها از نصب دوربین منصرف شوند، همچنین برخی از مهدکودک‌ها مجوز پیش‌دبستانی نیز دارند که آموزش و پرورش از نصب دوربین در این مهدکودک‌ها جلوگیری و آنان را تهدید به ابطال مجوز پیش‌دبستانی می‌کند!

ارشدزاده درباره حق و حقوق مربیان، اظهار کرد: مربیان با مدیران مهدکودک‌ها قرارداد می‌بندند و اصولا باید طبق قانون کار، حقوق آنان پرداخت شود که به نظرم اگر شهریه‌ها منطقی باشد، در آن زمان ما هم صاحبان مهدکودک‌ها را ملزم می‌کنیم تا حق و حقوق مربیان را به موقع و بر اساس قانون کار پرداخت کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا