گوناگون

کارگاه آموزشی افزایش جمعیت در ورامین برگزار شد

81163801 5695073

به گزارش ایرنا ، در این کارگاه یک روزه که روز چهارشنبه در محل فرمانداری ورامین برگزار شد ، مسائل مربوط به شرایط جامعه در مواجهه با اثرات افزایش سن مردم و کاهش میزان جوانی جمعیت مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجر سازمان ثبت احوال کشور در این کارگاه آموزشی گفت : نهادینه شدن فرهنگ تک فرزندی در جامعه می تواند اثرات منفی بسیاری بر جامعه تحمیل نماید که می تواند در بلند مدت میانگین سن جامعه را افزایش دهد .

ˈ علی اکبر محزونˈ افزود: در شرایط و زمان خاصی ، کشور نیازمند کنترل افزایش جمعیت بود ولی امروز این امر ضرورتی نداشته و بایداز فرهنگ فرزند کم و تک فرزندی عبور کرد تا حضور جوانان ، جامعه ایران را به جامعه ای جوان ، پویا و با تحرک تبدیل کند .

وی افزود : بسیاری از شاخص های ارائه شده از سوی کشورهایی نظیر آمریکا و دیگر کشورها در کنترل جمعیت ، به سبب برنامه ریزی هایی است که آنان برای مقابله با نسل جوان و پویای ایران صورت گرفته در صورتی که خود این کشورها از شاخص های ارائه شده پیروی نمی کنند .

وی گفت : متأسفانه جامعه به سمت فرزند کمتر می رود و این امر تا جایی مهم است که مقام معظم رهبری نیز نگرانی های خود را از این بابت اعلام کرده اند .

وی اظهار داشت : یکی از مسائلی که در افزایش جمعیت نقش موثری ایفا می کند ، ازدواج های آگاهانه است زیرا ازدواج هایی که به جدایی منجر می شود ، در کاهش جمعیت تأثیر بسیاری خواهد داشت .

محزون گفت : طبق اعلام سازمان ملل اگر روند افزایش جمیعت ایران به این منوال پیش رود ، تا سی سال آینده جمعیت ایران رو به پیری خواهد رفت .

تهرام564/7254

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا