گوناگون

کاهش پروازهای فرودگاه سنندج برای استان کردستان یک مشکل جدی است

81174583 5713596

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه جمعه در دیدار وزیر کشور در سنندج، افزود: در استان کردستان حمل و نقل ریلی وجود ندارد و برخی از جاده های اصلی هم دو طرفه است و از این رو نیاز به برقراری ارتباط هوایی بیشتری داریم.

وی حمل و نقل در جاده های استان را بسیار خطرناک دانست و اظهار کرد: جاده های دو شهرستان مریوان و بانه به عنوان مراکز اقتصادی استان بسیار نامناسب است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به ضرورت ایجاد ارتباط هوایی بین سنندج و سلیمانیه عراق به منظور توسعه گردشگری سلامت و ارتباطات و تعامل بین دو منطقه تاکید کرد و گفت: باید زمینه ای فراهم کرد که مردم اقلیم کردستان عراق به استان کردستان سفر کنند و یکی از راهکارهای این کار ایجاد این خطوط هوایی است.

وی با اشاره به اینکه این استان مشکلات زیادی دارد تاکید کرد نباید نسخه استان های دیگری را برای کردستان پیچید.

وی به استفاده استان های دیگر از ذخائر صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: معلوم است استان های صنعتی بهتر می توانند از اعتبارات این صندوق استفاده کنند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی در ادامه سخنان خود به وضعیت مواد مخدر در استان کردستان نیز اشاره کرد و گفت: مواد مخدر در کردستان به شدت در حال گسترش است و درآمد بالای ساخت مواد مخدر صنعتی سبب شده کارگاه های ساخت این مواد به شدت رشد کند.

به گفته وی سال گذشته 35 کارگاه ساخت این مواد در استان منهدم شده است.

وی گفت: آلودگی استفاده از مواد مخدر استان تاکنون خیلی کم بوده اما اگر مساله مواد مخدر جدی گرفته نشود در آینده به سختی می توان مسایل این حوزه را ساماندهی کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان به مشکلات فرهنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: به دانشگاه تقریب مذاهب استان بودجه دولتی اختصاص نمی دهند و در کردستان حتی یک رشته قرآنی در دانشگاه ها وجود ندارد.

وی اظهار کرد: دو سال است برای تامین دانشکده قرآنی درخواست ارایه شده اما موافقتی با این قضیه نشده است.

حجت الاسلام شاهرودی همچنین بر توجه به پروژه های نیمه تمام آموزشی مصوب سفر رهبری در استان اشاره کرد و گفت: اتمام این پروژه ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل امنیتی در استان وجود ندارد، گفت: مجموعه های مرتبط با تسلط کامل و هماهنگی به انجام وظیفه می پردازند.

وی وحدت مجموعه های خدمتگزار را یکی از ویژگی خوب استان کردستان دانست و گفت: این وحدت و همدلی سبب ایجاد آرامش برای مردم شده است.

وی وجود عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان را به واسطه تجربه، سوابق مدیریتی و درایتش نعمتی برای این استان دانست و گفت: بعضی کارها با تجربه حل می شود که الحمدلله، استاندار کردستان و معاون سیاسی امنیتی وی تجربه و سوابق کاری خوبی دارند.

وزیر کشور به منظور بازدید از مرزهای استان، شرکت در جلسه شورای اداری و شورای مبارزه با مواد مخدر و همچنین شرکت در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به سنندج سفر کرده است.

شرکت هواپیمای اسمان از اوایل خرداد ماه جاری شمار پروازهای خود را از هفت پرواز در هفته به چهار پرواز کاهش کاهش داده است.ک/3

7346/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا