گوناگون

کاهش ۱۹ درصدی سفر با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، جواد وحدتی‌فرد بعدازظهر یك شنبه در نشست خبری “دهه ایمنی راه‌ها و مسئولیت ما” در سالن اجتماعات اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی اظهار كرد: جابه جایی مسافر در خراسان رضوی نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته با كاهش ۱۹ درصدی مواجه شد و علت آن تمایل مردم به سفر با خودرو شخصی است.

 به گفته وی ۱۰ میلیون مسافر در ۶ ماه نخست امسال توسط ناوگان حمل و نقل جاده های استان جابه‌جا شده اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده ای در كشور و خراسان رضوی گفت: تصادفات رانندگی ۸ و نیم درصد تولید ناخالص كشور هزینه بر اقتصاد كشور تحمیل می كنند.

وی عنوان كرد: امروز سوانح رانندگی مانند نم‌زدگی در پشت دیوراهای توسعه اقتصادی و اجتماعی كشور ماست كه آسیب های جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل می كند.

۷۷ درصد افراد زیر ۵۰ سال قربانی تصادفات جاده ای

 وحدتی‌فرد در ادامه گفت: تقریبا ۷۷ درصد از كسانی كه در تصادفات جانشان را از دست داده اند افراد كمتر از ۵۰ سال بوده اند كه طبق شاخص های جمعیتی افراد مولد كشور هستند.

به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی در شهریور ماه بیشترین تصادفات در محورهای نیشابور-سبزوار با ۵۳ فوتی و مشهد-چناران با ۴۵ فوتی اتفاق افتاده است.

عامل انسانی اصلی ترین دلیل برای وقوع تصادفات

وی عامل انسانی را اصلی ترین دلیل برای وقوع تصادفات در جاده های خراسان رضوی دانست و گفت: ۲۵ درصد از تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو، ۱۹ درصد سرعت غیر مجاز، ۱۹ درصد بی توجهی به مقررات، ۱۱ درصد خواب آلودگی بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی سهم عامل خودرویی را در تصادفات جاده ای استان یك درصد اعلام كرد.

وحدتی فرد عنوان كرد: در این تصادفات ۱۹ درصد از فوتی ها راكبان موتور سیكلت ها، ۱۶ درصد رانندگان وانت بار، ۱۳ درصد رانندگان تریلی بوده اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی ادامه داد: پوشش مناسب، انعطاف‌پذیری، در دسترس بودن و ارزان‌تر بودن حمل و نقل جاده‌ای دلیل استفاده ۹۵ درصدی از حمل و نقل جاده ای در استان است.

كاهش ۱۹ درصدی مسافرت با ناوگان حمل و نقل جاده ای

وحدتی‌فرد گفت: جابه جایی مسافر در خراسان رضوی نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته با كاهش ۱۹ درصدی مواجه شده و علت این است كه بیشتر مردم تمایل دارند با خودرو شخصی تردد كنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی اعلام كرد: خراسان رضوی سال گذشته رتبه نخست صادرات را به خود اختصاص داد و در ۶ ماه نخست امسال ۹۶۷ هزار و ۳۴۴ تن صادرات از خراسان رضوی صورت گرفته كه نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته ۲۶ درصد کاهش نشان می دهد.

وی همچنین عنوان كرد: خراسان رضوی سال گذشته با ۱۴ درصد ترانزیت رتبه سوم کشوری را کسب کرد و میزان ترانزیت خروجی یک میلیون و ۲۶ هزار و ۸۰۲ تن از مرزهای خراسان رضوی بوده است.

برای كاهش دلالی ها اینترنتی بلیط بخرید

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی اعلام كرد: در خراسان رضوی برای جلوگیری از تخلف و فروش بلیط توسط دلالان شهروندان و زائران می توانند از طریق اینترنت اقدام به تهیه بلیط  كنند و شركت های سیر و سفر، عدل، شماره ۲، حسینی نور از جمله شركت های معتبر هستند كه درصورت خرید اینترنتی بلیط از این شركت ها تخفیف نیز خواهید گرفت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا