گوناگون

کاهش 9 درصدی وقوع سرقت در آذربایجان غربی

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: امسال میزان وقوع سرقت در استان 9 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ خسرو گل محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: از زمان تشکیل قرارگاه سرقت و اجرای طرح تشدید سرقت در 5 ماهه نخست امسال کل جرائم سرقتی در آذربایجان‌غربی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است.

وی با تقسیم سرقت‌ها به دو نوع مهم و خرد تصریح کرد: در بحث سرقت‌های مهم کاهش 11 درصدی و در حوزه سرقت‌های خرد شاهد کاهش 8 درصدی در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان داشته ایم.

گل محمدی با اشاره به کاهش انواع سرقت در آذربایجان‌غربی، اظهارکرد: با اقدامات انجام شده در حوزه سرقت های مهم شاهد کاهش 12 درصدی سرقت از منازل، 23 درصدی موتور سیکلت، 34 درصدی احشام و 19 درصدی سرقت از اماکن دولتی بوده و در حوزه سرقت‌های خرد کاهش 2 درصدی وسایل و قطعات خودرو، 6 درصدی اماکن خصوصی،11 درصدی جیب زنی و در سایر سرقت‌ها 23 درصد کاهش داشتیم.

وی با اشاره به افزایش دو فقره سرقت در استان خاطرنشان کرد: متاسفانه در 5 ماهه نخست امسال شاهد افزایش 2 درصدی سرقت از مغازه و 18 درصدی سرقت از اتومبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

گل محمدی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تاکنون 78 درصد سرقت‌های مهم و 66 درصد سرقت های خرد کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی اظهارکرد: از آنجایی که آذربایجان‌غربی به لحاظ جمعیتی جزء 8 استان کشور و در رابطه با وقوع جرایم رتبه 14 سرقت در کشور را دارا بوده و با وجود مرزی بودن استان با سه کشور همسایه، مسائل و مشکلات اقتصادی و بالا بودن نرخ بیکاری و معتادین جزء استان‌های موفق کشور در کنترل جرائم محسوب می شویم.

گل محمدی با اشاره به نقش مردم و اصحاب رسانه برای بهبود وضعیت شاخص‌های امنیتی در استان خاطرنشان کرد: هیچ برنامه‌ای بدون حمایت و همکاری عموم مردم و اصحاب رسانه که نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد و ارتقاء آرامش و امنیت استان داشته، صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: امید است با افزایش تعامل و همکاری عموم مردم، اصحاب رسانه و حوزه اطلاعاتی بتوان اقدامات بزرگتری را در استان برای دستیابی به امنیت پایدار انجام داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا