گوناگون

کتاب "رودی که جریان را عوض کرد" در شاهرود رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طبسی صبح یکشنبه در مراسم دونمایی از کتاب “رودی که جریان را عوض کرد” در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شاهرود که با حضور، مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از نویسندگان و شاعران شهرستان برگزار شد، گفت: این مجموعه شعر در برگیرنده سروده های “شکیبا غفاریان” است.

وی افزود: کتاب “رودی که جریان را عوض کرد” شامل 29 غزل از سروده های شکیبا غفاریان از شاعران عضو دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان است که از این نهاد منتشر شده است.

IMG12090600

رئیس حوزه هنري شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه سید عباس دانایی رئیس حوزه هنری در فرازی از مقدمه کتاب آورده است: شعر و تمام قوالب آن همواره محملی برای اندیشه های ژرف بوده و خواهد بود و همیشه شعرهایی که تنها به صورت فرم پرداخته اند، خیلی زود از اذهان مردم آگاه و شعر دوست، رخت بر بسته اند؛ مستقل از اینکه چیدمان کلمات در کنار هم و ساختن جملات به خودی خود ایجاد معنا می کند، شعر به عنوان یک گونه ادبی می تواند ابزاری موثر در ایجاد شکوفایی و انتقال مفاهیم انسانی با اهداف متعالی باشد.

طبسی افزود: در بخشی دیگر از این مقدمه آمده است “پرداختن به رویدادهای بزرگ اجتماعی همچون انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس با  بهره گیری از مفاهیم و نمادهای ارزشی همانند واقعه عظیم عاشورا، گامی در راستای ماندگاری شعر و از آن مهمتر انسان سازی است؛ نسل جوان شاعران انقلاب، شاخه های نورسته درخت تناور باور و اعتقاد، بی تردید نیازمند تکیه گاهی برای رشد و بالندگی هستند”.

همچنین در این مراسم، کمالی فر و  شکیبا غفاریان به قرائت شعر پرداخته و برخی از حاضران نیز در خصوص این مجموعه شعر نکاتی را مطرح کردند.

IMG12090940

در پایان این مراسم نیز، کتاب “رودی که جریان را عوض کرد” به امضای شکیبا غفاریان، صاحب اثر به حاضران اهدا شد.

کتاب “رودی که جریان را عوض کرد” در 52 صفحه با تیراژ یک هزار و 100 نسخه در قطع رقعی از سوی حوزه هنری استان سمنان منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا