گوناگون

قانون ساماندهي خدمات رساني به روستاها در كشور اجرا مي شود

دكتر عبدالرحمان رستميان در حاشيه جلسه بررسي مسائل و مشكلات پنج روستاي جنوبي شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه قانون ساماندهي خدمات رساني به روستاها در كشور اجرا مي شود اظهار داشت: اين قانون به صورت طرح يك فوريتي به مجلس شوراي اسلامي ارائه و تصويب و براي كار كارشناسي بهتر به كميسيون مربوطه ارجاع داده شد.

وي اضافه كرد: در اين طرح پس از تهيه و تنظيم سند توسعه روستايي بر اساس بخش هاي مختلف شامل كشاورزي، گردشگري، صنايع تبديلي، خدمات عمومي، بهداشت و درمان، عمراني و آباداني روستاها برنامه ريزي مي شود.

عضو فراكسيون روستاهاي مجلس شوراي اسلامي به ايجاد زمينه لازم براي تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغي از سوي رهبر معظم انقلاب و جايگاه ويژه روستاها به عنوان مهمترين ركن توليد محصولات كشاورزي و تامين كننده امنيت غذايي كشور پرداخت و اظهار داشت: براي جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها و گسترش حاشيه نشيني و رسيدگي و آباداني بيشتر روستاها شوراي عالي توسعه عمران روستاها در كشور و مراكز استان ها و در قالب قانون خدمات رساني به روستاها تشكيل و آغاز به كار كرد.

رستمیان با بيان اينكه اين قانون تا پايان امسال نهايي و از سال آينده در كشور اجرايي مي شود گفت: در اجراي اين قانون اعتبارات روستايي نيز افزايش پيدا مي كند.

در سفر نماينده مردم شهرستان دامغان در مجلس شوراي اسلامي همراه با فرماندار، سرپرست بخشداري اميرآباد و جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي مسائل و مشكلات پنج روستاي جنوب شهرستان دامغان شامل روستاهاي خورزان، كلا، فرات، حسن آباد و عليان در زمينه عمراني و كشاورزي مورد بررسي قرار گرفت.

در اين جلسه بر تسريع در عمليات گازرساني به بيش از 20 روستاي بخش اميرآباد با اعتبار 15 ميليارد تومان كه از 21 كيليومتر عمليات گازرساني تاكنون 13 كيلومترآن انجام شده است بر تامين اعتبارات و پايان گازرساني تا پايان سال تاكيد و براي رفع مشكلات كمبود آب شرب، كشاورزي ، اشتغال ، بهسازي معابر، اجراي طرح هادي ، واگذاري زمين به روستائيان و احداث جاده هاي بين مزارع قول پيگيري داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا