گوناگون

کرامت انسان باید در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت لحاظ شود/ قرآن مملو از آیات مورد کرامت انسان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با موضوع «واکاوی مفاهیم و نظریه‌های رایج توسعه و تجارب ایران و جهان؛ به سوی نظریه اسلامی ایرانی پیشرفت» صبح امروز 31 اردیبهشت ماه به مدت دو روز در کتابخانه ملی آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی رئیس اندیشکده معنویت و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به قرآن کریم، کتب امام خمینی(ره) و استاد مطهری عنوان کرد: لازم است که برای الگوی اسلامی پیشرفت به این فرمایشات و همچنین کتاب علامه طباطبایی مراجعه کرد و ابتدا خداوند را شناخت و سپس به گرایش انسان‌ها به خداوند توجه کرد تا بتوان الگوی مناسب اسلامی پیشرفت را ترسیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نظریه لنین در خصوص رشد جوامع با نفی دین شکست خورده است، ادامه داد: اکنون در روسیه و در همان سالن باشکوهی که روزی لنین می‌گفت دین در جامعه اثر مخرب دارد سخنرانی‌هایی برگزار می‌شود که اندیشه لنین را نفی کرده و معتقد است که دین لازمه پیشرفت جوامع است.

رئیس اندیشکده معنویت ادامه داد: نکته مهم این است که انسان فطرتاً خداشناس و خداجو ست و توان دوری از ذات خداوند را ندارد اما گاهی در شناخت خداوند دچار مشکل می‌شود، این است که می‌بینیم غرب با وجود پیشرفت و توسعه از معنویات جا مانده و دچار مشکلات عدیده ای شده است چرا که توسعه در کنار دین‌داری به نتایج مثبت و قابل قبول خواهد رسید.

دکتر احمدی با برشمردن زندگانی افرادی که در علم موفق بودند گفت: انیشتین می گوید که صداهایی در هستی وجود دارد که به زبان علم شنیده نمی‌شود و دریافت این صداها با پیامبران است و گوش ویژه ای نیاز دارد، حتی هایزنبرگ که منکر خداوند بود در ساله‌ای آخر عمرش حالت عرفانی پیدا کرده بود، گاندی نیز قبل از شروع فعالیت روزانه‌اش کتاب‌های مقدس را مطالعه می‌کرد، این نشانه دیگری است که ذات هر فردی دنبال خالق و خداوند می‌گردد.

رئیس انتشارات سمت در پایان سخنانش گفت: کرامت انسان باید در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت لحاظ شود زیرا انسان مکرم درگاه خداوند است. کاری که امروز سلفی‌های ملعون با اسلام انجام دادند با هیچ منطقی سازگار نیست و قرآن مملو از آیات مورد کرامت انسان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا