گوناگون

کرمان قطب تعزیه خوانی کشور است/ حمایت از هنرمندان تعزیه خوان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ملانوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان در همایش تعزیه خوانان استان کرمان که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) در تکیه محبین المجتبی (ع) شهر کرمان برگزار شد، گفت: مدال افتخار تعزیه خوانان نوکری خانه اهل بیت (ع) است.

وی زنده نگه داشتن یاد و نام ائمه اطهار (س) بویژه نام مبارک سید الشهداء (ع) از طریق هنر را بسیار ارزشمند دانست و افزود: در هنر آئینی تعزیه پیشی گرفتن در خدمتگزاری بر آستان مقدس اهل بیت (ع) باید مشهود باشد.

ملانوری از برگزاری انتخابات انجمن تعزیه کرمان ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: داشتن انجمنی انتخاباتی و برگرفته از خرد جمعی اهالی تعزیه، خواسته تعزیه خوانان است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بر برگزاری این انتخابات تاکید دارد.

وی با بیان اینکه به یک انجمن تعزیه فعال و پویا برای ارتقاء جایگاه تعزیه استان نیازمندیم، خاطر نشان کرد: انجمن تعزیه در انسجام و هماهنگی فعالیت های تعزیه خوانان، نقش موثری دارد که باید برنامه ریزی شود.

در این همایش که با برنامه های متنوع فرهنگی و جشن میلاد امام علی (ع) همراه بود بعضی از تعزیه خوانان استان مشکلات و موانع پیش روی برگزاری مجالس تعزیه در استان را مطرح کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا