Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

کشف شواهدی از یک ابرنواختر در کف دریا توسط فیزیکدان آلمانی !

کشف شواهدی از یک ابرنواختر در کف دریا توسط شاون بیشاپ اخترفیزیکدان آلمانی انجام شده است . او چندین سال است که در دانشگاه صنعتی مونیخ روی این پروژه کار می کند و حالا مدعی شده که شواهدی از یک ابرنواختر در کف دریا را کشف کرده است . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

شاون بیشاپ طی این سال ها در میان فسیل های کف دریاها به دنبال  یک ایزوتوپ آهن بود که از انفجار یک ابرنواختر در حدود ۲/۲ میلیون سال قبل به وجود آمده بود .ایزوتوپ آهن ۶۰ دقیقا چیزی است که این دانشمند آلمانی به دنبال آن بود .چرا که او معتقد است ایزوتوپ آهن ۶۰، در انفجار یک ابرنواختر با عبور از اتمسفر زمین، زنگ می‌زند و به رسوب تبدیل می شوند و سپس در کف دریاها  ته‌ نشین خواهند شد .

کشف شواهدی از یک ابرنواختر در کف دریا

بد نیست بدانید که ابرنواخترو زندگی خود را با انفجاری عظیم به نام ابرنواختر به پایان می‌برند. ستاره مادهٔ خود را به سوی فضا پرتاب می‌کند و ممکن است درخشندگی آن چند روزی از کل یک کهکشان هم بیش تر باشد. هنوز هم می‌توان بقایای درخشان ستاره‌های منفجر شده را، که صدها یا هزاران سال پیش از هم پاشیده‌اند، دید. ابرنواخترها نادراند؛ در کهکشان خودمان به طور میانگین در هر قرن یک یا دو ابرنواختر رخ می‌دهد که برخی از آن‌ها نیز در پس غبار کهکشان پنهان می‌شوند. آخرین ابرنواختر قطعی که در راه‌شیری دیده‌شد، ابرنواختر کپلر در سال ۱۶۰۴ میلادی بود. اما اخترشناسان، به‌خصوص رصدگران‌ آماتور، تعداد بسیار بیشتری را در دیگر کهکشان‌ها یافته‌اند.

شاون بیشاپ با آزمایش روی  چند نمونه از  هسته فسیل های رسوبی توانست با کمک طیف‌سنج جرمی ایزوتوپ آهن ۶۰، را در فسیل های رسوبی باستانی کشف  کند. او مدعی است که یک مدرک زمینی از ابرنواختر را که  در مجموعه‌ای ستارگان  عقرب قنطورس منفجر شده را کشف کند.

منبع : michiganfreelisting

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا