گوناگون

کفاشيان: يا کي‌روش يا مربي داخلي

علي کفاشيان پس از جلسه وزير ورزش با مديران عامل باشگاه‌ها در خصوص تمديد قرارداد کي‌روش اظهار داشت: سرمربي تيم ملي هزينه‌اي بالغ بر 16 ميليارد درخواست کرده بود که اين موضوع مربوط به قبل از جام جهاني بود که پس از جام جهاني اين مسئله بيشتر شده است. وزارت ورزش در اين زمينه قولي به ما داده است و قرار است امروز و فردا در اين باره به ما جواب دهند و استعلام بگيريم.

به نقل از فارس، رئيس فدراسيون فوتبال خاطرنشان کرد: ما به دنبال کمک وزارت ورزش هستيم و آنها در اين زمينه به ما قول‌هايي دادند. فردا هم با کي‌روش جلسه‌اي داريم و شرط‌هايي در خصوص حضور او خواهيم داشت ما خوشحال مي‌شويم که تفاهم صورت گيرد.

وي در مورد اينکه کي‌روش پس از بازگشت به ايران به صورت تلويحي خداحافظي کرده، گفت: سرمربي تيم ملي تا کنون به صورت قطعي چيز به ما نگفته است که نمي‌خواهد در ايران کار کند به هر حال ما فردا با او جلسه داريم و در اين زمينه با او صحبت مي‌کنيم.

وي در مورد اينکه از عملکرد کي‌روش راضي است، تصريح کرد: قطعا در سه سال و نيم حضورش از عملکرد کي‌روش راضي هستيم اما آينده شرايط خاص خود را دارد و در مورد برخي مسائل بايد به تفاهم برسيم.

وي در مورد اينکه آيا خواسته وزير ورزش ابقاي کي‌روش است، گفت: من نمي‌دانم از خود وزير بپرسيد.

کفاشيان در مورد اينکه بودجه فدراسيون فوتبال چقدر است، يادآور شد: اين مسئله به طور دقيق معين نشده و به هر حال درآمدزايي‌ها و مسائلي وجود دارد سال گذشته هم بودجه مشخصي تعيين نشد اما پول دريافتي ما خيلي کم بود.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد اينکه آژانسي که قرار بود خبرنگاران را در سفر به برزيل حمايت کند، به تعهداتش عمل نکرده، يادآور شد:بدون ارائه مستندات نمي‌توانيم حرفي بزنيم. بايد به ما مستنداتي ارائه دهند تا در اين باره تصميم بگيريم که در چه بخش‌هايي به تعهدات خود عمل کرده و در چه بخش‌هايي اين کار را انجام نداده است. همين طوري نمي‌توانيم در اين باره تصميم بگيريم. ما هنوز بخشي از پول اين آژانس را پرداخت نکرديم و اگر ببينيم آنها به تعهداتشان عمل نکردند اين پول را پرداخت نخواهيم کرد.

رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص اينکه چرا صبح امروز به استقبال ملي‌پوشان نرفته،‌گفت: من در برزيل با آنها بودم کمردرد شديدي داشتم و به همين دليل نتوانستم به فرودگاه بروم.

وي در مورد اينکه اگر با کي‌روش به توافق نرسند سرمربي آينده تيم ملي ايراني خواهد بود يا خير،‌گفت: طبيعتا وقتي با کي‌روش به توافق نرسيم به دنبال مربي داخلي خواهيم بود. زيرا بهترين گزينه خارجي ما کي‌روش است اگر بخواهيم سرمربي خارجي ديگري بياوريم زمان زيادي طول مي‌کشد تا با شرايط تيم ملي وفق شود.

وي در مورد حمايت خبرنگاران از کي‌روش و اينکه آيا اين موضوع مي‌تواند تاثيري داشته باشد،‌گفت اميدواريم تاثيرگذار باشد کي‌روش را از نظر کاري قبول داريم اما سلايقي وجود دارد که در مورد آن بحث مي‌کنيم که بايد چگونه باشد. حق سرمربي است که بهترين امکانات را داشته باشد. به هر حال کي‌روش در ساير موارد هم درخواست‌هايي دارد هزينه‌ها و اردوهايي که برگزار مي‌کند.

کفاشيان در مورد اينکه اختلاف قيمت فدراسيون با کي‌روش چقدر است،تصريح کرد: هم‌اکنون نمي‌توانم در اين مورد صحبت کنم به هر حال بحث‌هايي در مورد حضور دستيار ايراني در کادر فني هم وجود دارد. مبالغي هم ما مطرح کرده‌ايم که قطعا زير 16 ميليارد است.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد اينکه کي‌روش هم اکنون تمامي مبلغ خود را نمي‌خواهد و آيا اين موضوع مي‌تواند باعث قرارداد اين سرمربي شود، تاکيد کرد: اکگر بخواهيم با کي‌روش قرارداد ببنديم بايد قراردادمان سه ساله باشد و براي جام جهني آينده تلاش کنيم ضمن اينکه کي‌روش درخواست‌هايي در خصوص اردوها و که مبالغي ديگر دارد که هزينه‌هاي بالايي در بر مي‌گيرد همين اردوي پيش از جام جهاني هزينه‌هايي بالايي داشت که البته تيم ملي را آماده کرد.

وي در مورد درآمدزايي فدراسيون فوتبال تصريح کرد: ما به دنبال اين هستيم تا از بخش تبليغات و حق پخش بهترين مبالغ را امضا کنيم صحبت‌هايي صورت گرفته و در اين باره تصميم‌گيري مي‌کنيم.

کفاشيان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينکه برخي باشگاه‌ها نسبت به تعيين سقف بودجه معترض هستند و آيا اين امکان وجود دارد که در اين سقف شکسته شود، گفت: اين يک سقف پيشنهادي بوده است که برخي باشگاه‌ها آن را قبول کرده‌اند اما اگر باشگاه‌هايي دلايلي بياورند که نياز به هزينه بيشتري دارند اين مسئله قابل بررسي است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا