گوناگون

کفاشیان: امیدهای صعود تیم ملی زنده شد/ فیفا دنبال کار سیاسی نیست

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به برزیل، علی کفاشیان بعدازظهر امروز چهارشنبه در سالن کنفرانس کمپ کورینتیانس ضمن بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: باید از همه ایرانی هایی که از نقاط مختلف خود را به برزیل رسانده بودند و از تیم ملی حمایت کردند تشکر کنم. خدا را شکر تیم ملی هم در دیدار اول توانست نتیجه خوبی بگیرد و امید را برای دیدارهای آینده زنده نگه داشتند.

وی افزود: بازیکنان تیم ملی شرایط خیلی خوبی دارند و از نظر روحیه نسبت به دیدار اول شرایط بهتری دارند. آنها خودشان را پیدا کرده اند و برای دیدار دوم در شرایط مطلوبی به سر می برند. با تساوی هم که برابر نیجریه کسب کردند امید همه برای صعود به مرحله بعد زنده شد و امیدوارم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

کفاشیان ورود سیاست به فوتبال را رد کرد و گفت: فیفا هیچ برنامه ای برای ورود به مسائل سیاسی ندارد و همانطور که در اساسنامه آن آمده ورود به این مسائل ممنوع است.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر ما به مرحله بعد صعود کنیم فیفا یک میلیون دلار به فدراسیون فوتبال می دهد که براساس تصمیمی که گرفته ایم این پول را بین بازیکنان و کادر فنی تقسیم خواهیم کرد. ما پاداش تساوی برابر نیجریه را به بازیکنان پرداخت کرده ایم اما نمی توانیم مبلغ نقدی زیادی را با خود حمل کنیم و طبیعتا از راه های دیگر این را به بازیکنان پرداخت خواهیم کرد.

کفاشیان در مورد مسائلی که پیرامون قهر بودنش با کی روش مطرح شده است، گفت: چون ما می خواهیم از هم جدا شویم از دوری همدیگر ناراحت هستیم!(باخنده) وگرنه ما هیچ مشکلی با یکدیگر نداریم و صبح امروز هم با هم جلسه داشتیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در مورد شرایط صعود تیم ملی به مرحله بعد گفت: وقتی بازیکنان بازی اول را انجام دادند و نتیجه خوبی گرفتند با انگیزه بالایی در دو بازی بعدی به میدان خواهند رفت و به خودباوری بیشتری رسیده اند. دل ما روشن است. مردم به خاطر بازی اول بسیار خوشحال هستند و امیدوارم در دیدار برابر آرژانتین هم نتایج خوبی بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد پرداخت پاداش به بازیکنان و مشکلاتی که ایجاد خواهد کرد گفت: بازیکنان تیم ملی بارها قبلا تاکید کرده اند که به خاطر پول برای تیم ملی بازی نمی کنند. ما باید پاداش هایی که به بازیکنان پرداخت می شود را با وزارت ورزش هماهنگ کنیم. البته این کار را هم کرده ایم و همه پاداش ها را از قبل مشخص کرده ایم.

علی کفاشیان در پاسخ به این پرسش یک خبرنگار خارجی که آیا با توجه به اینکه برخی بازیکنان شما از کشورهای دیگر آمده اند، اتحاد بین بازیکنان وجود دارد گفت: همین که تیم ملی فوتبال ایران تا این مرحله صعود کرده است به خاطر اتحاد و همدلی بازیکنان است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسش خبرنگار خارجی دیگر در مورد دیدار با آرژانتین و نتیجه های که ایران رقم خواهد زد گفت: برای ما مهم این است که بتوانیم خوب بازی کنیم. این برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که بتوانیم نمایش خوبی داشته باشیم. همانطور که در دیدار برابر نیجریه هم بازیکنان ایران نمایش خوبی داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا