گوناگون

ظرفیتهای آموزش و پرورش پاسخگوی ایام فراغت دانش آموزان نیست/ دوران طلایی بودجه آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی زرافشان عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در ساری گفت: باید دستگاههای دیگر کمک کنند تا تابستان خوب همراه با یادگیری برای دانش آموزان رقم خورد.

وی استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش را برای پیشبرد امور ضروری دانست و گفت: امیدواریم در سالجاری با بهره گیری از ظرفیت این بخش، همانند دوران طلایی با قوت و قدرت بیشتری، شوراها کار کند.

مازندران جزو چهار استان برتر آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه مازندران جزو استانهای موفق در حوزه مدیرتی آموزش و پرورش است، اظهار داشت: این استان یکی از چهار استان برتر کشور است و این دستاورد با همکاری و همراهی همه نیروهای انقلاب از ابتدا تاکنون حاصل شده است.

زرافشان گفت: حفظ این دستاورد مسئولیت سنگینی روی دوش ما می گذارد تا رتبه برتر استان را حفظ و ارتقا کنیم و اگرچه سه استان درصدر بیکار نمی نشنند و آنها نیز تلاش می کنند موقعیت را حفظ کنند ولی نزدیک کردن فاصله ها می تواند یک هدف برای استان باشد.

وی به نگاه مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امیدواریم نسبت به نگاه معنوی و ارتقای جایگاه آن توجه ویژه ای شود.

دوران طلایی بودجه آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسائل مالی کشور گفت: آموزش و پرورش سال خوبی در مسائل بودجه طی می کند و علیرغم توجه رئیس جمهور، به آموزش و پرورش مطلوب، بدون همراهی سایر دستگاهها و جذب منابع از بیرون آموزش و پرورش محقق نمی شود.

وی کمک خیران، دستگاهها و همه کسانیکه در استان نقش دارند را از آموزش و پرورش ضروری دانست و گفت: درخواست ما از شوراهای آموزش و پرورش استان این است که همه ظرفیتها در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

زرافشان با تاکید بر اینکه باید از منابع استانی برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در حوزه پوشش فنی و حرفه ای و کاردانش بهره گیری شود، گفت: در حال حاضر،46 درصد دانش آموزان در رشته فنی و حرفه ای و کاردانش تحت پوشش هستند و این رشته یکی از گرانترین هزینه هاست.

سرانه بالای دانش آموزان فنی و حرفه ای

وی گفت: سرانه دانش آموز فنی و حرفه ای نسبت به سایر دانش آموزان دیگر رشته ها بالاتر است و هزنیه سنگینی برای توسعه باید پرداخت شود و حمایت استان از این موضوع ضروری است.

زرافشان با اشاره به بیکاری 22 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش بمعنای رفع بیکاری و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: با تامین هزینه ها می توان در بخش کاردانش سرمایه گذاری کرد و برنامه امسال برای ارتقای کیفیت در این بخش تنظیم شده است.

وی به استفاده از ظرفیتهای آموزشی استان برای شاخه کار و دانش اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 80 هزار نفر در بیرون آموزش و پرورش در شاخه کارانش فعالیت کردند و امسال امیدواریم این تعداد به 100 هزار نفر برسد.

وی گفت: امیدواریم با هماهنگی رخ داده در سطح ملی از ظرفیتها بهره گیری کنیم و به اهداف دست یابیم و طبق قانون، دستگاهها موظف هستند 50 درصد ظرفیت آموزشی را در اختیار شاخه کار و دانش قرار دهند.

وی گفت: در این راستا، آموزش و پرروش تفاهمنامه هایی را در سطح ملی انجام داد که تفاهم با جهاد کشاورزی از جمله آن است تا ظرفیت آموزشی 64 مرکز در اختیار دانش آموزان شاخه کارانش قرار گیرد و سالانه بیش از سه هزار دانش آموز را در شاخه کشاورزی مشغول کار کنند و تسهیلاتی برای این حوزه در نظر گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، محرومیت زایی را از جمله اهداف بیان کرد و گفت: تفاهمنامه ای با سازمان فنی و حرفه ای کشور منعقد شد تا ظرفیتها در اختیار دانش آموزان فنی و حرفه ای قرار گیرد و امیدواریم با تلاش آموزش و پرورش مازندران با قدرت تر و با کیفیت تر انجام وظیفه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا