Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعکس

کفش و چوب اسکی باستانی در کوهستان های نروژ توسط باستان‌شناسان کشف شد

کفش و چوب اسکی باستانی در کوهستان های نروژ توسط باستان‌شناسان این روزها مورد توجه خاص رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار گررفته است چرا که آب شدن یخ کوهستان منجر به کشف کفش و چوب اسکی باستانی شده است که با قدمتی 1300 ساله‌ ای متعلق به عصر برنز است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

کفش و چوب اسکی باستانی متعلق به شکارچیان هزار و 300 سال قبل نروژ است که تا حدودی صحیح و سالم باقی مانده است که البته با آب شدن یخ‌ های بلندترین کوه نروژ بیش از 2 هزار نمونه ی قابل توجه از مصنوعات شکار در این کوهستان کشف شده است که قدمت آن‌ها به 4 هزار سال قبل باز می‌گردد.

کشف کفش و چوب اسکی باستانی که باستان شناسان آن را اتفاقی ارزشمند میدانند ، در جوتونهیمن و مناطق اطراف آپلند ، که شامل بلندترین کوهستان‌های نروژ می‌شود، کشف شده است.

کفش و چوب اسکی باستانی

بد نیست بدانید که علاوه بر کفش و چوب اسکی باستانی  ، اقلام باستانی دیگری نیز در این کوهستان شامل ابزار آلاتی از جنس چوب ، پارچه ، چرم و مواد طبیعی که همگی مخصوص افراد ساکن در این مناطق و شکارچیان بوده کشف شده است.

در بین این یافته‌ ها ، یک چوب اسکی متعلق به 700 میلادی وجود دارد که دومین نمونه قدیمی در نوع خود در جهان است. همچنین کفشی با رویه‌ ای از پوست حیوان متعلق به 1300 سال قبل از میلاد مسیح در بین یافته‌های اخیر به چشم می‌خورد.

کفش و چوب اسکی باستانی

دانشمندان با انجام آزمایش تاریخ‌ گذاری رادیوکربن روی این یافته‌های خارق‌ العاده متوجه شدند که همه آن‌ ها متعلق به یک دوره زمانی نیستند. بلکه محققان دریافتند که بخش اعظمی از این یافته‌ ها متعلق به قرن هشتم تا دهم میلادی است که این امر به نوبه خود نشان‌ دهنده افزایش جمعیت ، حرکت – عبور از کوه‌ ها – و تجارت است که قبل و طی عصر وایکنیگ‌ها به شدت رونق گرفته بود.

باستان شناسان اعتقاد دارند که کفش و چوب اسکی باستانی می‌تواند نشان از این باشد که در عصر وایکینگ‌ها مرزهای اکولوژیکی – بوم‌شناختی – شهرها در اطراف اروپا به طور فزاینده‌ ای گسترش یافت و البته ساکنان این شهرها برای تولید مصنوعات مورد نیاز خود به مانند محصولات کوهستانی مانند شاخ و خز حیوانات داشتند.

کفش و چوب اسکی باستانی

به گفته محققان، افزایش فعالیت در این دوره، که عصر یخبندان موخر کوچک نام دارد، شگفت‌انگیز است چراکه این دوره، زمان سردی و یخبندان بود، کاشت و برداشت محصولات کشاورزی دشوار بود و احتمال این کاهش جمعیت نیز بیشتر بود.

قدمت ابزارآلات کشف‌ شده حاکی از آن است که این فعالیت در دوره یخبندان ادامه داشته است. این امر نشان‌دهنده اهمیت شکار حیوانات کوهستانی، به‌خصوص گوزن شمالی، در آن دوره و کاهش محصولات کشاورزی در دمای پایین است.

منبع   DailyMail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا