Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ماهواره درخشان Humanity Star جسم نورانی که هم اکنون در مدار زمین می چرخد

ماهواره درخشان Humanity Star ساخته کمپانی راکت لب در ۲۱ ژانویه توسط یک راکت از نیوزلند به فضا فرستاد. ماهواره ای به شکل یک گوی با پنل های آیینه ای که در آسمان نور خورشید را منعکس می کند و بخشی از ساکنان زمین می توانند آن را ببینند. ماهواره ای که تبلیغات زیادی در خصوص آن نشد و هم اکنون در مدار زمین در حال چرخش است . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ماهواره درخشان Humanity Star در حالی در مدار زمین قرار گرفته است که راکت لب علاوه این ماهواره عجیب سه ماهواره تجاری دیگر را نیز با خود به مدار زمین برده است.

ماهواره درخشان Humanity Star
ماکت ماهواره درخشان Humanity Star

ماهواره درخشان Humanity Star قطری حدود یک متری دارد و از ۶۵ پنل آیینه ای ساخته شده که نور خورشید را منعکس می کنند. به این ترتیب تمام ساکنان کره زمین آن را می بینند و در حقیقت نوعی تجربه مشترک برای انسان ها رقم می خورد.

جسم نورانی Humanity Star به شرکت الکترون تعلق دارد و ارسال آن به مدار زمین ، نخستین ماموریت موفقیت آمیز تجاری ارسال شی به فضا از نیمکره جنوبی به شمار می رود.

ماهواره درخشان Humanity Star که به شکل یک گوی ساخته شده و با سرعتی معادل 7 هزار و 730 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است به مدت ۹ ماه در این موقعیت می ماند و پس از آن ارتفاع مدارش کاهش می یابد و در اتمسفر زمین می سوزد.همچنین شرکت راکت لب وب سایتی برای این ماهواره راه اندازی کرده که وضعیت مکانی آن را به طور دقیق نشان می دهد.

بد نیست بدانید که ماهواره درخشان Humanity Star به دلیل چرخش مداری معینی که دارد از آسمان ایران عبور نخواهد کرد ، بنابراین این شی نورانی فضایی هرگز در آسمان شب کشورمان دیده نخواهد شد.

منبع  thehumanitystar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا