گوناگون

کمیته امداد برای خودکفایی محرومان تلاش کند

81145959 5663791

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈ محمد تقی مصباح یزدی ˈ عصر چهاشنبه در دیدار حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با وی، ادامه گفت: کمیته امداد از پاک ترین و موثرترین نهادهایی است که بعد از انقلاب اسلامی به دستور امام راحل برای کمک به فقرا و محرمان تاسیس شده و تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی نیز داشته است.

وی ادامه داد: با وجودی که وزارتخانه های مهمی چنین وظایفی را برعهده دارند وی کارهایی که کمیته امداد بدون سر و صدا و شعار برای مردم محروم انجام داده، با خدمات دیگران قابل مقایسه نیست.

وی گفت: برای خانواده محرومان باید کاری شود که آنها از نظر روانی احساس عزت نفس و اعتماد کنند، خود را سربار جامعه نبینند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرهنگ مهمتر از آب و هواست، اگر آب و هوا مسموم بود انسان تنها می میرد و کسی را به جهنم نمی برند ولی اگر فرهنگ منحرف و غلط تعریف و ترویج شود تا ابد باید در جهنم بسوزیم.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که روح انسان از بدن مهمتر است ارزش های معنوی نیز از ارزش های مادی مهمتر باید باشد.

وی ادامه داد: اخیرا رهبر معظم انقلاب در ارتباط با موضوع اقتصاد و فرهنگ تعبیر داشتند مبنی بر اینکه ˈ هم باید به اقتصاد رسید و هم به فرهنگ، ولی فرهنگ مهمتر از اقتصاد است و امروز در جمهوری اسلامی اقتصاد بدون فرهنگ به جایی نمی رسد و اگر به جایی هم برسد مطلوب نیستˈ، بنابراین معلوم است که تمرکز صرف روی مسائل اقتصادی کافی نیست و باید روی مسائل فرهنگی هم توجه کرد.

وی اظهار داشت: امروز این سوال وجود دارد که منظور از مسائل فرهنگ و واژه فرهنگ چیست، گناه این کار را باید به جناب ابلیس نسبت داد که با واژه فرهنگ چنان بازی کرد که خیلی ها معنای درست آن را نمی دانند.

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: این که رهبر معظم انقلاب می فرمایندˈ رخنه اقتصادی قابل جبران است ولی رخنه فرهنگی قابل جبران نیست ˈ به چه معنا می باشد؟، منظور از رخنه فرهنگی یعنی رخنه در کدام قسمت فرهنگ، درک این مباحث بسیار مهم است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت امداد در بخش های مختلف را ارائه کرد.

حسین انواری روز چهارشنبه در سفر به قم با شماری از مراجع و علما دیدار و گفت و گو کرد. ک/2

7401 / 380/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا