گوناگون

کنگره ملی امامزاده بی‌بی حکیمه(س) در گچساران آغاز شد

کنگره‌ی ملی حضرت بی‌بی حکیمه(س) با حضور برخی از مسئولان ملی و استانی در گچساران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی کهگیلویه و بویراحمد، در مراسم گشایش این کنگره معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور و چند تن از مدیران این سازمان، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، به همراه جمعی از ائمه جمعه، مدیران کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان محلی حضور دارند.

در روز اول شرکت‌کنندگان به ارائه مقالات خود در رابطه با آن بانوی گرانقدر و فرزند امام موسی کاظم(ع) می‌پردازند.

روز دوم و پایانی این کنگره دو روزه فردا پنج‌شنبه در مرقد مطهر بی بی حکیمه(س) برگزار می‌شود.

در مراسم اختتامیه این کنگره، دکتر «علی جنتی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اوقاف کشور، نماینده‌ی ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و استاندار استان سخنرانی می‌کند.

به گزارش ایسنا، مرقد و زیارتگاه امامزاده بی‌بی حکیمه خاتون(سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه(سلام الله علیها) از توابع شهرستان گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی‌بی حکیمه(سلام الله علیها) یکی از پرآوازه‌ترین امامزاده‌های جنوب کشور بوده که هر سال پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس و شیعه‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا