گوناگون

سفیر اتریش: خواهرخواندگی خرم‌آباد با شهر اینسبورک شدنی است

سفیر اتریش در ایران گفت: تاریخ و تمدن اتریش به قدمت تاریخ لرستان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، فردریش اشتیفت در دیدار با شهردار خرم‎آباد، گفت: در بدو ورود به خرم‌آباد از همه چیز از جمله آب و هوا و کوه‌هایی که این شهر را احاطه کرده‌اند، لذت بردم.

وی به بازدید از قلعه‌ تاریخی فلک‌الافلاک اشاره کرد و افزود: با دیدن این قلعه متوجه شدم خرم‌آباد دارای ظرفیت‌های فراوانی است و واقعاً تحت تأثیر زیبایی‌های این شهر قرار گرفتم.

سفیر اتریش در تهران خطاب به شهردار خرم‌آباد گفت: من گفته‌ی شما مبنی بر مشابهت لرستان و اتریش به لحاظ طبیعی را تأیید می‌کنم.

اشتیفت به معرفی کشور اتریش پرداخت و یادآور شد: کشور ما کوهستانی و دارای منابع آب فراوان است که این موضوع جاذبه‌ای برای گردشگری به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: جمعیت اتریش هشت میلیون نفر است و 68 میلیون مترمکعب مساحت دارد و سالانه بیش از 120 میلیون گردشگر از طبیعت و توانمندی‌های این کشور بازدید می‌کنند که بخش عمده‌ تولید ناخالص کشورمان از راه گردشگری به‎دست می‌آید.

سفیر اتریش در تهران بیان کرد: لرستان ظرفیت ژئوتوریسم و اکوتوریسم را دارد، قدمت تاریخی لرستان بیش از تاریخ اتریش است و در واقع می‌توان گفت زمانی که در لرستان مفرغ و برنز تولید می‌شد، گذشتگان ما هنوز به دنبال شکار حیوانات بوده‌اند.

اشتیفت به ارتباطات فرهنگی دو کشور اشاره و تصریح کرد: اتریش از سال 1958 یک انجمن فرهنگی در ایران دارد که ایران نیز نظیر آن را در وین دارد.

وی به برگزاری هفته‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: هفته‌های فرهنگی با تمرکز بر لرستان در وین انجام خواهد شد و پیشنهاد طرف ایرانی مبنی بر خواهرخواندگی را هم با مسئولان کشورم مطرح خواهم کرد و شاید بشود گفت خواهرخواندگی خرم‌آباد با شهر “اینسبورک” اتریش به لحاظ مشابهت متصور باشد.

سفیر اتریش در تهران با اشاره به همکاری‌های اقتصادی با لرستان، ادامه داد: در این زمینه ظرفیت فراوانی برای همکاری وجود دارد.

وی گفت: همچنین در دیداری که با رئیس دانشگاه لرستان داشتیم، همکاری دانشگاهی بین دو طرف برقرار خواهد شد و اعلام و تضمین می‌کنم این ارتباط را بین دانشگاه لرستان و اتریش فراهم آورم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا