گوناگون

گردشگری باید کانون توجه مسئولان باشد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: ما در استان گیلان در صنعت گردشگری باید به جایگاهی برسیم که گردشگری کانون توجه‌ی دست‌اندرکاران این صنعت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی گیلان، «رضا علیزاده» در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری که با حضور استاندار و جمعی از فعالان گردشگری استان و اعضای ستاد سفرهای تابستانی و نوروزی 93 برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن 5 مهر روز جهانگردی به همه فعالان این عرصه اظهار کرد: استان گیلان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و شرایط آب و هوایی مناسب در تابستان امسال میزبان 18 میلیون گردشگر بصورت نفر شب اقامت بوده است که ساماندهی، رسیدگی و فراهم کردن شرایط مناسب برای رفاه گردشگران بدون همکاری و هماهنگی و همدلی دستگاه‌های اجرایی هرگز امکانپذیر نبوده است.

وی ادامه داد: ما در استان گیلان در صنعت گردشگری باید به جایگاهی برسیم که گردشگری کانون توجه همه‌ی دست‌اندرکاران این صنعت قرار بگیرد و در درک شرایط استان به نقطه رشدی برسیم تا شاهد توسعه گردشگری در این استان باشیم.

علیزاده خاطرنشان کرد: ما باید روی کیفی‌سازی گردشگری در استان اقدام کنیم و این امر می‌طلبد که دفاتر خدمات مسافری برنامه‌های هدفمندی را برای گردشگری ارائه کنند.

وی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و… استان یادآور شد: استان گیلان ظرفیت بالایی در گردشگری سلامت می‌تواند داشته باشد و با توجه به مناسباتی که گیلان با کشورهای حاشیه خزر دارد به عنوان یک فرصت گردشگری مناسب و ارزان برای مردم 5 کشور حاشیه دریای خزر محسوب شود و لازمه‌ی این امر فعالیت با برنامه دفاتر خدمات مسافری استان و ارائه‌ی پکیج‌های مناسب برای گردشگران آن کشورها است.

وی به استانداردسازی ارائه‌ی خدمات گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: ما در بحث استانداردسازی نتوانسته‌ایم خواسته‌ی گردشگران را تأمین کنیم و اگر به این روند ادامه دهیم فرصت‌های گردشگری به تهدید تبدیل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم از مدیران دستگاه‌های اجرایی که عضو ستاد سفرهای نوروزی و تابستانی بودند هم‌چنین فعالان عرصه گردشگری تقدیر شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا