گوناگون

گرفتن امتياز در جام‌جهاني کار هر تيمي نيست

کريم باقري در خصوص بازي تيم ملي فوتبال کشورمان مقابل نيجريه اظهار داشت: با توجه به استرس‌هاي اولين بازي در جام جهاني، بچه‌هاي ما بد کار نکردند آن هم مقابل تيمي که 15 – 16 بازيکنش در ليگ‌هاي خوب اروپا بازي مي‌کردند. ما در فاز دفاعي به خاطر اينکه تمرکزمان روي گل نخوردن بود خيلي خوب کار کرديم اما در فاز حمله يک کم آن قدرت لازم را نداشتيم که اگر اين قدرت بود به نظرم مي‌توانستيم دروازه نيجريه را باز کنيم.

به نقل ار فارس، وي افزود: استرس جام جهاني خيلي بالاست ما اينجا نشسته‌ايم و راحت همه چيز را آناليز مي‌کنيم اما تا موقعي که داخل زمين چمن نشويد نمي‌دانيد چه خبر است. در بازي مقابل نيجريه در فاز اول که هدف‌مان گل نخوردن و يا کم گل خوردن بود خيلي خوب عمل کرديم و حتي موقعيت چنداني به حريف نداديم البته دقايق اول کمي بچه‌ها دستپاچه بودند اما با گذشت زمان و با ساختار نظامي منطقي‌تر رو به جلو رفتيم.

باقري تصريح کرد: گرفتن همين يک امتياز هم در جام جهاني کار هر تيمي نيست و آن طوري که همه تصور مي‌کنند راحت نبود. برخي‌ها تصور مي‌کنند که ما بايد خيلي راحت حريف‌مان را شکست مي‌داديم اما بازي اول مقابل نيجريه‌اي بازي کرديم که شما قطعا وقتي بازي‌هاي آينده اين تيم را ببينيد به ارزش دفاعي بچه‌هاي ما پي مي‌بريد البته باز هم مي‌گويم که اگر موقعيت بيشتر داشتيم چه بسا مي‌توانستيم ضربه نهايي را به نيجريه بزنيم.

وي در پاسخ به اين سؤال که نظر شما در خصوص خط هافبک تيم ملي چيست، گفت:‌ در فاز دفاعي همه خوب بودند. البته همان‌طور که گفتم کمي استرس هم داشتند. در بازي با آرژانتين با همه ستاره‌هايش خيلي راحت بازي مي‌کنيم چون هيچ چيزي براي از دست دادن نداريم. ترس‌مان در بازي برابر نيجريه ريخته است.

عضو سابق تيم ملي فوتبال تاکيد کرد: در بازي با نيجريه از درون دروازه تا نوک حمله فرقي نمي‌کرد همه مي‌خواستيم گل نخوريم که اين هم به نظرم به نحو احسن انجام داديم در خيلي جرايد و تلويزيون شنيدم که هدف مدنظر کي‌روش اول دفاع و بعد حمله است پس بچه‌هاي ما خواسته‌هاي کادر فني را خوب پياده کردند.

وي در باره بازي با آرژانتين خاطرنشان کرد: با امتيازي که در بازي مقابل نيجريه گرفتيم کار خودمان را به روز آخر کشانديم اين امتياز قطعا مي‌تواند تا روز آخر تيم ما را حمايت کند نيجريه هم براي رسيدن به هدفش به آب و آتش زد اما برنامه‌هايش با تاکتيک دفاعي ما به هم خورده بود و به همين دليل فشار بازيکنان نيجريه و اشتباهات آنها بالا و زيادتر شده بود. اين هم خودش يک نوع تکنيک است اما مطمئن باشيد در فاز حمله هم اگر همين طور قوي باشيم مي‌توانيم نتايج بهتري بگيريم. حال و هواي آنهايي که در درون زمين هستند و براي رسيدن به هدفشان مي‌جنگند با آنهايي که اين موضوعات را کارشناسي مي‌کنند فرق دارد فشار جام جهاني مخصوصا بازي اول خيلي بالاست و بايد اين را درک کنيم.

باقري در پاسخ به اين سؤال که نتيجه بازي با آرژانتين را پيش‌بيني مي‌کنيد يا خير،‌ گفت: بچه‌ها بايد راحت بازي کنند فوتبال خودشان را بدون استرس به نمايش بگذارند حالا نتيجه هم شايد گرفتند و شايد نگرفتند. بالاخره نيجريه هم بازيکناني داشت که در تيم‌هاي بزرگ اروپايي بازي مي‌کردند. پس از چند بازيکن آرژانتين نبايد ترسيد البته آنها بهترين‌هاي جهان را دارند ولي ما هم بايد چون چيزي براي از دست دادن نداريم هر چه در توان داريم به نمايش بگذاريم.

وي در پايان درباره تکليفش با پرسپوليس نيز گفت: فعلا هيچ خبري نيست و من روي حرف خودم ايستادم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا