گوناگون

محصص: شروع خوبي در جام داشتيم

مرتضي محصص درباره تساوي ايران مقابل نيجريه در جام جهاني فوتبال، اظهار کرد: بايد انتظاراتمان منطقي باشد. ما شروع بسيار خوبي در جام جهاني داشتيم. درست است که اين بزرگ‌ترين موفقيت ما در طول تاريخ نيست. اما شروع بسيار خوبي است که اعتماد به نفس بازيکنان را بالا مي‌برد.

به نقل از ايسنا، وي افزود: تيم ايران از ابتداي مسابقه برنامه داشت و با نظم خاصي وارد ميدان شده بود. ما حدود 24 دقيقه‌ به دروازه‌ نيجريه نزديک نشديم و حضور حاج‌صفي به عنوان مهاجم چپ به خاطر اين بود که به دفاع بازگردد و فشردگي ايجاد کند. نکونام و تيموريان هم مرتب حريف را پرس مي‌کردند که اين مساله باعث مي‌شد توپ به جناحين برود و بازيکنان کناري بتوانند نيجريه‌اي‌ها را کنترل کنند.

اين مدرس فوتبال ادامه داد: با وجود بازيکنان کناري خود يعني منتظري، حيدري، پولادي و حاج صفي آماده پرس بوديم و برنامه دفاعي و هماهنگي بين مدافعان و بازيکنان مياني ميدان فوق‌العاده‌ بود. خط دفاعي ايران بدون نقص بازي کرد و بايد به خاطر اين دفاع تيمي عالي به کي‌روش تبريک گفت.

وي با اشاره به بازي خوب پولادي اضافه کرد: به چهار بازيکن خط دفاع ايران و نکونام و تيموريان نمره بسيار بالايي مي‌دهم. در خط حمله هم قوچان نژاد نشان داد که بسيار تاثيرگذار است و حضورش باعث مي‌شد نيجريه‌اي‌ها زياد جلو نيايند. دويدن‌هاي بدون توپ و ضربات سر “گوچي” بسيار خوب بود. تعويض دژآگه هم چون در حمله و دفاع هم شرکت مي‌کرد و فشار زيادي متحمل مي‌شد منطقي به نظر مي‌رسيد.

اين کارشناس فوتبال در پايان اظهار کرد: ما بايد از اين نتيجه‌ راضي باشيم و منطقي فکر کنيم. چند ماه پيش حتي تصور شکست دادن کره جنوبي را هم نداشتيم، اما حال در جام جهاني اميدوار کننده ظاهر شديم. مسابقه اول در جام جهاني به شما شخصيت بازي را مي‌دهد، چون اگر بخواهيد خرد و شکننده مقابل حريف قدر بعدي ظاهر شويد به نتيجه‌اي نخواهيد رسيد. تيم ما با اين يک امتياز مي‌تواند با اعتماد به نفس خوبي به مصاف تيم قدرتمندي مثل آرژانتين برود. البته احتمالا کي‌روش براي بازي‌هاي بعدي برنامه متفاوتي خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا