گوناگون

بازتاب بازي ديشب ايران در رسانه‌هاي فرانسه

روزنامه فرانسوي “لوموند” در پايان اين بازي نوشت: ايران و نيجريه بر خلاف بازي‌هاي پر گل جام‌جهاني اولين بازي صفر بر صفر را رقم زدند. اين بازي تنها يک بازي فيزيکي بود که موقعيت‌هاي زيادي در آن به چشم نمي‌خورد. نيجريه به عنوان قهرمان آفريقا بايد اين بازي را مي‌برد و ايران از نتيجه‌ مساوي در اين بازي سود برد.

اکيپ، ديگر روزنامه بزرگ فرانسوي با عنوان “اولين بازي پوچ” درباره اين بازي نوشت: ايران و نيجريه اولين بازي بدون گل و مساوي در جام جهاني 2014 برزيل را رقم زدند. اين بازي خسته کننده بود و آرژانتين همچنان در اين گروه در صدر قرار دارد. در جام‌جهاني که تمام بازي‌ها سطح بالايي دارند و گل‌هاي زيادي به ثمر مي‌رسد، اين بازي تنها رفع تکليف بود. در اين بازي رضا قوچان نژاد، ليدر تکنيکي ايران بود و با توانايي‌هاي خود ضرباتي را راهي دروازه نيجريه کرد. با کمک قوچان‌نژاد بود که ايران بعد از 15 دقيقه‌ سخت آغازين خود را پيدا کرد.

“فرانس 24” هم در گزارش خود از بازي تيم ملي نوشت: نيجريه مقابل ايران به تساوي صفر بر صفر رسيد. اين نتيجه‌ براي تيم نيجريه که قهرمان آفريقاست، بسيار نااميد کننده بود. اين اولين بازي بدون گل در جام جهاني 2014 برزيل بود. تماشاگران اين بازي نيز ناراضي بودند و بعد از مشاهده يک بازي بدون گل شروع به سوت زدن کردند. ايران بيشتر زمان خود را در زمينش دفاع کرد و رضا قوچان نژاد در خط حمله ايران از معدود موقعيت‌ها استفاده کرد.

” لو پريزين” هم با اشاره به نخستين بازي ايران در جام بيستم گزارش داد: ايران و نيجريه اولين بازي صفر بر صفر در جام جهاني 2014. اگر نيجريه با قدرت و سرعت بيشتري عمل مي‌کرد، ممکن بود بتواند از سد دفاع سخت ايران عبور کند. ايران تحت مربيگري، مربي پرتغالي‌اش کارلوس کي‌روش توانست با سختي و تاکتيک هوشمندانه يک امتياز کسب کند. اين تيم تمام تلاش خود را کرد تا گلي دريافت نکند، اين تيم دو يا سه موقعيت خوب داشت، مانند ضربه سر قوچان نژاد در دقيقه‌ 34 بازي که آنها را از دست داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا