گوناگون

گسترش بیمه محصولات کشاورزی نیازمند توجه بیشتر است

81140883 5654918

ˈاحمد قره بیگلوˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زرندیه یکی از قطب های مهم کشاورزی در استان مرکزی است که تولید محصول کشاورزی در آن در معرض خشکسالی، سرمازدگی و سایر خسارات قرار دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون کشاورزان این شهرستان به دلیل نبود شرایط لازم تمایلی به زیر پوشش قرار دادن بیمه محصولات خود ندارند و تحقق این امر در گرو همراهی بیشتر مسوولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی در جبران خسارات این بخش است.

قره بیگلو با بیان این که بیمه محصولات کشاورزی یکی از ابزارهای حمایتی مناسب در هنگام بروز حوادث طبیعی است، گفت: فعالیت در بخش کشاورزی به علت اتکاء زیاد بر طبیعت، همواره فعالیتی پرخطر و همراه با ریسک بالا محسوب می شود.

وی ادامه داد: کشاورزان در انجام فعالیت های کشاورزی برای اجتناب از خسارت های ناشی از شرایط جوی، خشکسالی و … به کمک های دولت یا سایر روش های جبران خسارت نیاز دارند.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه اظهار کرد: فروردین سال جاری سرما 320 میلیارد و 592 میلیون ریال به باغ های بادام، گردو، سیب، زردآلو، هلو، شلیل و گوجه سبز این شهرستان در سطح سه هزار و 87 هکتار خسارت وارد کرد.

وی افزود: سالانه بیش از 450 هزار تن انواع محصول های زراعی و باغی در زرندیه تولید می شود که حدود 92 هزار تن از این میزان را محصول های باغی تشکیل می دهد.

زرندیه دارای 13 هزار و 500 هکتار باغ است و سالانه بیش از 25 درصد از محصولات باغی استان مرکزی در آن تولید می شود.ک/3

7338/686

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا