گوناگون

گسترش خانه های قرآنی بهترین ابزار برای تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، فتاح محمدی بعدازظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان قرآنی استان افزود: تأسیس خانه های قرآنی یک فرصت برای دستگاههای فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی و مسئولان ملزم و موظف به اجرای فرامین مقام معظم رهبری هستند.

وی تصریح کرد: برنامه های اعتقادی و فرهنگی و در رأس همه آنها مسائل قرآنی در اولویت برنامه های فرهنگی امسال دستگاههای اجرایی است.

محمدی بر تلاش در ترویج فرهنگ دینی و حاکم کردن برنامه های قرآنی در استان تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری محافل انس با قرآن باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار بر اختصاص اعتباری به فعالیتهای قرآنی تاکید کرد و اظهار داشت: ارائه طرح های خانه های قرآنی و تأسیس مرکز مطالعات و راهبری مسائل قرآنی ضروری است.

مسئول دارالقرآن الکریم استان نیز در این نشست گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و لزوم رسیدن به برنامه های پنجم توسعه فعالیت هایی در سطح استان انجام شد که به رغم تمامی تلاش ها به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شد.

حسین علی نسب افزود: تأسیس خانه های قرآنی در شهرها و روستاها و محله ها برکات فراوانی را به همراه دارد از این رو یکی از اولویت های دارالقرآن در سال جاری توسعه و تأسیس خانه های قرآنی در سطح استان است.

وی بیان کرد: این مهم به لحاظ تأثیرگذاری مثبت در فضای تبلیغی حمایت ویژه ای را می طلبد که امیدواریم مورد حمایت مسئولان قرار گیرد.

علی نسب اظهار داشت: با توجه به استقبال مردم استان از قاریان بین المللی و مصری، یکی دیگر از خواسته های این مجموعه حضور این عزیزان در  استان است که با همکاری سایر دستگاهها این امر می تواند محقق شود.

وی در ادامه خواستار افزایش اعتبارات دارالقرآن و همچنین اختصاص بودجه قرآنی در سایر دستگاهها شد.

شرکت 77 نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از شرکت 77 نفر در آزمون نهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در سطح استان خبر داد.

علی نسب افزود: از این تعداد 32 نفر در شهرستان بویراحمد، 25 نفر در شهرستان گچساران و 21 نفر در شهرستان کهگیلویه در این مرحله از آزمون شرکت داشتند.

وی بیان کرد: در شهرستان بویراحمد هشت نفر در حفظ کل، دو نفر در حفظ پنج جزء ، 15 نفر در حفظ 10 جزء و هفت نفر در حفظ 20 جزء شرکت کردند.

وی عنوان کرد: در شهرستان گچساران چهار نفر در حفظ پنج جزء ، 18 نفر درحفظ 10 جزء، دو نفر در حفظ 20 جزء و یک نفر در حفظ کل شرکت کردند.

علی نسب افزود: در شهرستان کهگیلویه هم یک نفر در حفظ پنج جزء، 11 نفر در حفظ 10 جزء، دو نفر در حفظ 20 جزء و شش نفر در حفظ کل شرکت داشتند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا